Ukupna vrijednost projekta iznosi 2.983.599,95 eura.
Projekt CuraCult ima za cilj povezati dionike u partnerskim
regijama s njihovom publikom te je direktno usmjeren na
muzeje. Nositelj projekta je Sveučilište primijenjenih
znanosti Hof iz Njemačke, dok su partneri iz Hrvatske, Slovenije,
Bugarske, Rumunjske, Bosne i Hercegovine, Mađarske i Srbije.
Ukupna vrijednost iznosi 2.983.599,95 eura i projekt je
prijavljen u okvirima programa Interreg Danube.
Opći cilj projekta je valorizacija postojećih kulturnih dobara,
znanja i lokalnog kulturnog nasljeđa kroz stvaranje zajedničkih
baza podataka i informacija koje će se obrađivati i primjenjivati
kroz korištenje umjetne inteligencije. Projektom će se pozitivno
utjecati na privlačenje turista, širenje informacija i jačanje
vidljivosti postojećih znamenitosti u pretežno ruralnim regijama
te na pokretanje i poticanje dijaloga između različitih
supkulturnih skupina i smanjenje barijera s kojim se sve
partnerske regije suočavaju na političkoj, obrazovnoj i
svakodnevnoj razini.
Projekt predviđa prikupljanje i analiziranje digitalnih
meta-podataka kojima partneri mogu pristupiti, zatim će se podaci
uvoditi u sustav za preporuke koji je zamišljen kao pilot projekt
koji će funkcionirati tako da će se prikupljeni podaci obraditi i
koristiti kao preporučitelj sadržaja u muzejima. Intencija je da
posjetitelj koristi te podatke u realnom vremenu, da kroz
vizualne prijenose podataka postane svoj vlastiti muzejski kustos
te da stvori dodatan sadržaj koji se može ponovo obrađivati i
reproducirati na različite načine za druge posjetitelje.
Iz Turističke zajednice područja Centar svijeta navode da im je
ovaj projekt prvi međunarodni projekt koji je prijavljen ove
godine i da se rezultati očekuju sredinom 2023. te da su već sad
krenuli s razradom novih ideja i projekata koje će prijaviti
slijedeće godine na programe Interreg Europe i Centralnu
Europu.