Koordinatorica projekta bila je Blaženka Divjak s FOI-ja.
Dvogodišnji Erasmus+ projekt RAPIDE – Relevant assessment and
pedagogies for inclusive digital education, koji koordinira prof.
dr. sc. Blaženka Divjak s Fakulteta organizacije i
informatike Sveučilišta u Zagrebu bliži se kraju, a završetak je
obilježen završnom konferencijom Smislene inovacije u obrazovanju
održanom u petak, 24. veljače 2023. na Sveučilištu u Rijeci, uz
sudjelovanje svih projektnih partnera: Open University iz Velike
Britanije, Delft University of Technology iz Nizozemske, Goethe
University iz Njemačke, te iz Hrvatske – Sveučilišta u Rijeci i
Medicinskog fakulteta te Fakulteta organizacije i informatike
Sveučilišta u Zagrebu.
Projekt je započeo 1. ožujka 2021., a financiran je u
okviru Erasmus+ programa Europske komisije u ukupnom iznosu od
219.085 eura.
– Cilj ovog važnog projekta bio je razvoj, implementacija i
razmjena inovativnih pedagogija, uključujući vrednovanje i
ocjenjivanje te upotreba analitika učenja za podršku studentima i
nastavnicima kao usklađenih procesa za relevantno i inkluzivno
digitalno obrazovanje kako bi se uspješno suočili s COVID-19 i
sličnim krizama i podržali svrsishodnu digitalnu transformaciju
visokih učilišta – istaknula je u uvodnom obraćanju prof. dr. sc.
Marta Žuvić, prorektorica Sveučilišta u Rijeci.
Sudionicima konferencije obratila se i prof. dr. sc. Nina
Begičević Ređep, dekanica Fakulteta organizacije i informatike
koja je istaknula iznimno zadovoljstvo strateškim RAPIDE
partnerstvom koje je omogućilo da se postignuti rezultati već
koriste na Fakultetu, omogućavajući dodatni razvoj nastavnog
procesa. Pristupi obrnute učionice te učenje kroz rad sustavno se
koriste na Fakultetu te je ovo bio jedan od strateški važnih
projekata koji je omogućio dodatno obrazovanje nastavnika, a što
će se nastaviti i u okviru novog međunarodnog Erasmus+ projekta
iLed u koordinaciji prof. Divjak koji će u se provoditi sljedeće
dvije godine.
Konferencija je službeno započela uvodnim predavanjem o
inovativnim pristupima učenju i poučavanju, vrednovanju,
korištenju analitika učenja te o važnosti strateškog pristupa
uvođenja inovativnih pristupa kojima se bavio projekt RAPIDE, a
koje je u ime svih partnera održala prof. dr. sc. Blaženka
Divjak, koordinatorica projekta.
– Projekt RAPIDE izvrsni je primjer kako se suradnjom i
intenzivnim radom svih partnera može postići i više nego što se
prvotno “obeća” projektom, ne samo u kvalitativnom i
kvantitativnom, već i u smislu stvarne održivosti rezultata –
istaknula je između ostaloga prof. Divjak, kao i činjenicu o
impozantnom broju znanstvenih publikacija objavljenih u okviru
projekta, o činjenici da je u pilotiranje RAPIDE e-tečaja bilo
uključeno više od 200 nastavnika te o činjenici da je dodatno
više od 100 zainteresiranih sudionika sudjelovalo u radionicama
projektnih partnera održanih u okviru različitih događaja krajem
2022. godine.
Stoga je konferencija, osim predstavljanja iskustava projektnih
partnera i aktivnosti, omogućila i konkretno upoznavanje i
usvajanje inovativnih praksi u učenju, poučavanju, vrednovanju i
analitikama učenja kroz radionice temeljene na održivim
rezultatima projekta dostupnim u okviru otvorenog online tečaja
na adresi: https://learn.rapide-project.eu.
Dodatno, svim sudionicima konferencije bio je omogućen rad u
inovativnom alatu za dizajn učenja koji su i partneri projekta
RAPIDE imali prilike koristiti te tako doprinijeti njegovom
razvoju.
Alat su na Fakultetu organizacije i informatike razvili članovi
Laboratorija za analitiku učenja i akademsku analitiku, na čelu s
prof. dr. sc. Blaženkom Divjak, a koji je isto tako za korištenje
otvoren svim zainteresiranim nastavnicima i istraživačima preko
adrese: https://learninig-design.eu.
U prvom dijelu konferencije publici su svoja inspirativna
iskustva predstavili i profesor Bart Rienties (The Open
University) – o analitikama učenja te izv. prof. dr. sc. Bojana
Ćulum Ilić (Sveučilište u Rijeci) – o modelu učenja zalaganjem
u zajednici. Na završnoj je konferenciji sudjelovalo stotinjak
predstavnika svih interesnih skupina – nastavnika s fakulteta,
srednjih i osnovnih škola te donosioca odluka u obrazovanju.
RAPIDE partneri su kraj projekta obilježili i preglednom
knjižicom te video-pričama koje možete pronaći na stranicama
projekta: https://rapide-project.eu/en/final-conference.