Iako se u drugim europskim zemljama takve usluge dobro naplaćuju, u Hrvatskoj neodgovorne vozače, planinare i ostale HGSS spašava besplatno...
Velika se polemika povela oko toga kako kazniti vozače koje su
unatoč opetovanim upozorenjima krenuli na put autocestom, pa
zapeli u snijegu. Kažnjeni su s oko 190 eura za vožnju
neprilagođenu uvjetima, dakle bez zimske opreme, i za vožnju
zatvorenom autocestom. Tako je po zakonu, no da je policija
njihove postupke okarakterizirala, na primjer, kao vožnju
autocestom u zabranjenom smjeru, kazna bi bila nekoliko puta
veća.
– Mislim da je kazna primjerena.Treba ih kazniti, no sve nas je
ovo nevrijeme i zatvaranje cesta dočekalo nespremno. To nije
situacija koja se kod nas često događa. Mislim da je policija u
tim izvanrednim okolnostima trebala fizički zabraniti ulazak na
autocestu. Ovdje su svi krivi. Ne možemo sve svaliti na vozače
koji nisu ovako nešto očekivali jer se ovakva vremenska situacija
nije dogodila otkad pamtim – kaže za Večernji list prometni
stručnjak prof. dr. Željko Marušić.
Dodaje da Slovenija i Italija imaju češće takve uvjete na
cestama, pa su valjda zato kod njih kazne veće. Prof. dr. Marušić
smatra da je apsurdan propis da u takvim uvjetima vrijedi pravilo
da se možete voziti s ljetnim gumama i lancima u prtljažniku. Ne
slaže se, naime, s definicijom da se zimskom opremom smatraju
zimske gume i, alternativno, ljetne gume s dubinom profila
minimalno četiri milimetra, uz uvjet da su lanci u prtljažniku.
– Treba uvesti obvezu korištenja zimskih guma od 15.
studenoga do 15. travnja za sva osobna vozila na cestama u
Hrvatskoj. Na kupnju guma, jedan komplet svake tri godine, treba
uvesti povrat PDV-a do visine PDV-a na računu za godišnje
servisiranje vozila u bilo kojem legalnom servisu, uz uvjet da se
vozilo servisira barem jedanput godišnje. Treba uvesti i kontrolu
tlaka zraka u gumama, temeljem opterećenja vozila – predlaže.