U prva četiri mjeseca ove godine robu široke potrošnje plaćamo 17 posto više nego lani...
U prva četiri mjeseca najviše je poskupio šećer – čak 59%!
Kilogram u prosjeku košta 1,35 eura u odnosu na 0,85 u lanjskoj
godini. Jaja su 50% skuplja, zamrznuto povrće 38%, kokice 34,
vrhnja i hrana za mačke 32, kuhinjski ubrusi i hrenovke 30, kečap
i hrana za pse 28, keksi, pakirani kolači i deserti, zamrznuta
gotova jela, pancete i slanina 27%, voćni namazi i kompoti,
tjestenine, čips, čokoladni prutići, sirni namazi, omekšivači
rublja 26, a toaletni papir, sredstva za pranje posuđa, mliječni
deserti, slani štapići i pereci te konzervirana gotova
jela 25%, pokazala je analiza Nielsena IQ za magazin Ja
Trgovac.
Popis kategorija skupljih od 20% poduži je – na njemu su i svježe
meso i salame, sirevi, jogurti, sladoledi, konzervirano i
ukiseljeno povrće i proizvodi od rajčice, kruh, tost, bomboni,
vafli, začini i dodaci jelima, zamrznuta riba i plodovi mora,
grickalice, praškaste slastice i pripomoći za pečenje kolača,
osvježivači zraka, regeneratori za kosu, sredstva za ispiranje
usta, sredstva za čišćenje WC-školjki… nabraja voditelj razvoja
poslovanja za srednju i istočnu Europu Neelsen IQ-a Ivan
Junaković. Iako simbolično, pojeftinila su ulja i sredstva
za čišćenje stakala oko 3% te sredstva za depilaciju oko 2%, a
nije rasla ni cijena napitaka za bebe, kondoma ii vlažnog
toaletnog papira.
U prva četiri mjeseca ove godine robu široke potrošnje
plaćamo 17% više nego lani, ali samo zato što smo
štedjeli – kupuje se samo osnovno, po povoljnijim cijenama i
akcijama, a smanjila se potrošnja “luksuza”. Trgovačke su robne
marke na godišnjoj razini skuplje 1%, a “brendirani” proizvodi
19%. No od početka ove godine rast cijena trgovačkih marki ubrzao
se na 14%, dok su brendovi i dalje na +19% u odnosu na prva
četiri mjeseca 2022., pokazala je analiza Nielsena.