Zbog radova na pruzi tijekom ljetnih mjeseci bit će zatvorene i određene cestovne prometnice u Zagrebu.
U Zagrebu su, kako je stiglo ljeto, započeli novi radovi na
željezničkoj infrastrukturi koji će uzrokovati krkljance na
gradskim ulicama. Ovaj put, radovi se izvode na dionici
željezničke pruge koja ‘siječe’ grad, u sklopu Projekta
“Modernizacija dionice Kustošija – Zagreb Zapadni kolodvor –
Zagreb Glavni kolodvor”. Ova kratka, ali vrlo prometna dionica
nalazi se na sjecištu dvaju međunarodnih koridora (RH1 i RH2) i
dnevno je prolazno mjesto za oko 150 vlakova. Dužine 3,5
kilometra, ova pruga ima ključnu ulogu u međunarodnom teretnom i
gradsko-prigradskom prijevozu, što su naglasili iz Hrvatskih
željeznica, navodi
net.hr.
Obnova navedene pruge započinje od stajališta Kustošija, koje je
već obnovljeno prošle godine, i proteže se sve do ulaza u Zagreb
Glavni kolodvor. Kako bi osigurao neometan tijek izvođenja
radova, HŽ uvodi posebne regulacije željezničkog prometa koje će
biti prilagođene dinamici radova. Ove regulacije bit će povremeno
primijenjene sve do završetka radova, što se predviđa za sredinu
2024. godine, ističu iz HŽ-a.
Tijekom ljetnih mjeseci, zbog radova na ovom projektu, bit će
zatvorene određene cestovne prometnice u gradu Zagrebu. U srpnju
će radovi biti izvedeni na cestovnom i pješačkom podvožnjaku
“Selska”, podvožnjaku “Adžijina”, pješačkom pothodniku
“Runjaninova”, te će biti zatvoren željezničko-cestovni prijelaz
“Sokolska”. U kolovozu, radovi će se izvoditi na podvožnjaku
“Savska”, cestovnom podvožnjaku “Zagrebačka”, a u kolovozu i
rujnu na željezničko-cestovnim prijelazima “Republike Austrije –
Jagićeva” i “Vodovodna”, izvješćuje HŽ.
Radovi na obnovi pružne dionice Zagreb Glavni kolodvor – Zagreb
Zapadni kolodvor obuhvaćaju:
- cjelovitu zamjenu elemenata gornjeg i donjeg pružnog ustroja,
što uključuje radove na kolosijecima i zamjenu skretnica na
području Zagreb Zapadnog kolodvora - obnovu i sanaciju mostova te izgradnju propusta
- izgradnju uređenih površina za pristup putnika
- radove na signalno-sigurnosnim i telekomunikacijskim
uređajima - obnovu željezničko-cestovnih prijelaza “Vodovodna” i
“Republike Austrije” - radove na sustavu kontaktne mreže.
Procijenjena vrijednost projekta iznosi 29,2 milijuna eura, a
sredstva su u cijelosti osigurana iz Nacionalnog plana oporavka i
otpornosti.
– Po završetku radova na projektu vlakovi će tom dionicom moći
prometovati brzinom do 120 km/h, podignut će se razina
sigurnosti, povećat će se propusna moć pruge i mogućnost
prijevoza većeg broja putnika u dnevnome migracijskom prometu,
zaključuju u HŽ-u, piše
Net.hr.