varaždinska županija

Obilazak radova na kružnom toku u Bednji: ‘Rotor će povećati sigurnost, ali i uljepšati vizuru naselja’

Riječ je o projektu vrijednom više od milijun eura...

Župan Varaždinske županije Anđelko Stričak, načelnik Općine
Bednja Damir Poljak, ravnatelj Županijske uprave za ceste
Tomislav Osonjački i član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić
obišli su gradilište kružnog toka kod Vatrogasnog doma u Bednji.

Riječ je o projektu vrijednom više od milijun eura, a radovi se
izvode na raskrižju državne ceste DC74 i županijske ceste ŽC2258
u samom naselju Bednje. U sklopu projekta uredit će se i obližnji
most preko rijeke Bednje.

Kako je istaknuto prilikom obilaska radova, novi kružni tok
projektiran je tako da se osigura nesmetan prolaz svih vozila
koja sudjeluju u prometu, uključujući tegljače i kamione s
prikolicom, kao i prolaz izvanrednog prijevoza dužine čak do 45
metara. Kružni tok će biti osvijetljen modernom i ekološki
prihvatljivom LED rasvjetom ugradnjom 10 pocinčanih metalnih
rasvjetnih stupova visine 8 metara.

Planira se i izgradnja nogostupa te biciklističke staze u mjestu
Vrhovec Bednjanski, čime se stvara moderna i sigurna prometna
povezanost.

Kako je rekao župan Anđelko Stričak, trenutno je otvoreno 10-ak
gradilišta na državnim, županijskim, lokalnim i nerazvrstanim
cestama. Radi se na sanaciji klizišta, izgradnji ili uređenju
rotora, pješačkih staza te presvlačenju cesta novim slojem.

– Sve te investicije imaju za cilj osigurati što bolju
protočnost prometa, sigurnost prometa, ali i uljepšati taj dio
naselja gdje se investicije provode. Između ostalog, ovaj rotor
će dati jednu novu vizuru kod samog ulaska u Bednju, a isto tako,
omogućit će da se na ovoj livadi pored još izgrade novi
sadržaji – istaknuo je župan Stričak i dodao da je za ovaj
kraj najvažnije da će ove godine napokon krenuti izgradnja brze
ceste Varaždin-Tužno-Ivanec-Lepoglava-Krapina, za što je već
izrađen projekt i građevinska dozvola je pred ishođenjem.

– Paralelno s tim priprema se projektna dokumentacija za
dalje, preko Bednje, Jesenja pa sve do Đurmanca – dodao je
župan.

Prema riječima načelnika Damira Poljaka, kružni tok je povećao
sigurnost prometa na samom ulasku u naselje Bednja, a samim time
i poboljšao cestovnu infrastrukturu, ali i uljepšao vizuru
naselja.

– Od ovog kružnog toka prema naselju Mali Gorenec idu
biciklistička staza i nogostup. To je važno istaknuti s obzirom
na to da iz tog smjera više od 40 djece pješice dolazi u školu te
je na taj način povećana i njihova sigurnost u prometu –
istaknuo je Poljak pa zahvalio svima koji su pomogli u
realizaciji ovoga projekta.

Projektnu dokumentaciju radila je Općina Bednja, dok su preostali
dio iznosa financirale Hrvatske ceste.

– U suradnji sa ŽUC-om i Hrvatskim cestama rješavamo mnoga
kritična mjesta. Tako se radi projektna dokumentacija na državnoj
cesti u Rinkovcu, sanira se i uređuje nogostup u naselju
Benkovec, a projektira se još jedan rotor s druge strane na
ulasku u Bednju, gdje također postoji potreba za povećanjem
sigurnosnih uvjeta. Imamo problema i prema Trakošćanu u Pleši na
županijskoj cesti te je također u tijeku izrada projektne
dokumentacije pa će se u skorom razdoblju sanirati i ove kritične
točke – najavio je načelnik Poljak.

Član Uprave Hrvatskih cesta Alen Leverić otkrio je da su u planu,
provođenju ili pri kraju investicije vrijedne više od 100
milijuna eura.

– Ono što je vrlo bitno za istaknuti je da nismo bezrazložno
na ovoj točci, ovo je jedna od spojnih točaka za brzu cestu
Varaždin-Đurmanec. Hrvatske ceste su donijele odluku za prvi dio,
do Cerja, zatim u fazi zadnjeg ishođenja dozvola su drugi dio
prema Ivancu, zatim Lepoglava i Lepoglava-Đurmanec. Znate da su
bila dva rješenja, jedan Đurmanec, drugi dio ovaj južni.

Hrvatske ceste izabrale su i pokazale da je najbolji put ovaj
prema Đurmancu. On je već obuhvaćen studijom o utjecaju na okoliš
i Hrvatske ceste su ove godine u plan stavile ishođenja svih
projekata do lokacijske dozvole. Tu se radi o traci od 17
kilometara – kazao je Leverić i dodao je povezivanjem Varaždina s
Maceljem, odnosno s Đurmancem, osiguran brz i nesmetan promet te
su time rasterećene lokalne i županijske ceste.

– Isto tako, Hrvatske ceste su donijele odluku i o odabiru
izvođača za rotor u Varaždinu, famozni rotor u Gojancu nazvan
“turbo rotor”. On je jedno od najprometnijih područja na području
grada Varaždina i krenule su pripreme, sad smo u fazi priprema za
novi most prema Međimurju. Imamo most bana Jelačića, procijenili
smo da moramo krenuti u pripreme za ishođenje dokumentacije za
kasniju realizaciju i drugog mosta – naveo je Leverić.

Ravnatelj Županijske uprave za ceste Varaždinske županije
Tomislav Osonjački istaknuo je da ŽUC zadnjih nekoliko godina,
sam ili u suradnji s općinama i gradovima, rješava kritične točke
izgradnjom kružnih tokova, gdje se značajno podiže razina
sigurnosti prometa na cestama.

– Zimska služba je još uvijek u tijeku, ali vidite i sami da
nam vrijeme omogućuje da se radi, tako da će neki radovi započeti
uskoro. Radi se na klizištima i tijekom sezone će se raditi dosta
stvari koje idu u cilju podizanja sigurnosti na cestama –
rekao je Osonjački.

Obilasku radova pridružili su se i gradonačelnik Grada Lepoglave
Marijan Škvarić, predsjednik Općinskog vijeća Općine Bednja
Vladimir Kramarić, županijski pročelnici Darko Majhen i Mario
Sambolec, Davor Bobičanec, rukovoditelj Poslovne
jedinice HC Varaždin  te Krunoslav Lukačić, pomoćnik
ravnatelja ŽUC-a.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije