U varaždinskoj palači Herzer u petak, 25. rujna, otvorena je izložba pod nazivom ‘VBV-45. festivalskih godina’ na kojoj su izloženi predmeti važni za povijest najdugovječnijeg festivala barokne glazbe u Hrvatskoj.
Izlošcima iz arhive Varaždinskih baroknih večeri i Koncertnog ureda Varaždin pridodani su povijesni instrumenti i građa Gradskog muzeja Varaždin iz 17. i 18. stoljeća, a svoj su doprinos izložbi dale i privatne osobe posudbom predmeta koji su vezani uz razvoj Varaždinskih baroknih večeri.
– Na izložbi ima povijesnih dokumenata, portreta Varaždinaca i onih koji su na svoj način obilježili Varaždinske barokne večeri i zadužili svojim radom, a prikazali smo i sliku ‘Barokna večera’ našeg varaždinskog slikara Pavla Vojkovića, koja pokazuje i kako je barokni festival nadahnuo i likovne umjetnike – naglasila je autorica izložbe Jelena Rančić.
Dio izložbe je i projekcija iz fonoteke Varaždinskih baroknih večeri, a kratki pregled dugogodišnje povijesti baroknog festivala otvorila je Zdenka Weber, muzikologinja, dugogodišnja predsjednica Žirija VBV-a i ministrica savjetnica u Veleposlanstvu RH u Beču.
– Izložba je ilustrativna s lijepim fotografijama i u središte pozornosti stavlja sve one Varaždince koji su i utemeljili i vodili Festival, poput profesora Zubera, akademika Muraia, Nade Puttar Gold, Ruže Pospiš Baldani do Davora Bobića, današnjeg ravnatelja koji sjajno vodi Festival i afirmirao ga kao uistinu autentičan festival baroknog glazbenog izvođenja što pokazuju i države koje su do sada bile države partneri. Mislim da su Varaždinske barokne večeri doista respektabilan festival koji može pokazati jako puno i posvećen je doista jednom razdoblju koje odgovara lijepom baroknom gradu – rekla je Weber.
Koncertni dio programa 45. Varaždinskih baroknih večeri nastavljen je sinoć nastupom New Trinity Baroque ansambla pod umjetničkim vodstvom Predraga Goste.
U Uršulinskoj crkvi glazbenici ansambla osnovanog 1998. godine u Londonu, a danas sa sjedištem u američkoj Atlanti, izveli su sedam meditativnih kantata Dietricha Buxtehudea pod nazivom ‘Membra Jesu Nostri’ (Udovi Isusa našega).
– Buxtehudeova glazba je blago koje predstavljamo publici, a u Varaždinu ga izvodimo, nakon Beograda, Korčule, Zagreba i Križevaca – naglasio je Gosta, dodajući kako ansambl osim u Americi dosta nastupa u Europi i okuplja glazbenike s oba kontinenta.
New Trinity Baroque prozvan je najperspektivnijim ansamblom rane glazbe u Atlanti i promicateljem umjetničkih vrijednosti, te jednim od vodećih orkestara specijaliziranih za povijesno vjernu interpretaciju rane glazbe na području SAD-a.
– Barok je glazba za sva vremena kao što primjerice jazz opstaje, ali se i mijenja. Tako se i barok mijenja, a on je zapravo bio jazz 17. i 18. stoljeća. Poseban ugođaj glazbi daju i povijesni instrumenti koje mi koristimo, koji su ili originalni instrumenti ili kopije pojedinih povijesnih instrumenata, pa taj zvuk dočarava nešto što nije uobičajno. A kada je nešto drugačije i još ako je dobro, onda se ljudima itekako sviđa – dodao je Gosta koji je najavio kako nakon Varaždina glazbenici počinju s pripremama za premijeru opere Handelove Orlando u Beogradu, koju će, nadaju se, predstaviti i hrvatskim ljubiteljima barokne glazbe.
Program 45. Varaždinskih baroknih večeri nastavlja se danas, 26. rujna koncertom uz baroknu kavu na Trakošćanu ansambla Cafe Zimmerman te festivalskom premijerom operno-dramske predstave ‘Hipohondrijakuš ili Mislibolesnik‘ u varaždinskom HNK-u. Zbog osobnih razloga autorice otkazan je popratni sadržaj uz Hipohondrijakuša –predstavljanje modnog ateliera Alenke Mikulan.
Varaždinske barokne večeri večeras u 19 gostiju i u Prelogu, gdje će u tamošnjoj crkvi sv. Jakoba nastupiti Cafe Zimmermann.