Dora Dučakijević: ‘Ako nešto volite, nijedan rad nije pretežak’

Razgovarali smo s Dorom Dučakijević, čijem profesionalnom životu, štono se kaže, cvjetaju ruže. Dora je, unatoč mladosti, ima tek 27 godina, u Grazu ostvarila, od austrijskih medija zapaženu, ulogu u operi W. A. Mozarta ‘Čarobna frula’. Taj uspjeh, naravno, tek je kruna dugogodišnjeg rada na području operne umjetnosti, čiji začetak seže u rane godine njezina života.

– Oduvijek volim klasičnu glazbu. Već kao dijete sam po nekoliko sati gledala opere kao što su ‘Carmen’ ili ‘Otello’ te sam u toj dobi bila naprosto opčinjena njima – opisala nam je Dora začetke svoje ljubavi prema operi, koja do danas, prema njenim riječima, nije oslabljela.

Što se trenutačnog stanja tiče, Dora ne skriva zadovoljstvo profesionalnim životom na sveučilištu Universität für Musik und darstellende Kunst Graz u kojem, da se izrazimo nogometnim žargonom, igra u prvoj postavi.

Široka lepeza uloga

Specifičnost te kulturne ustanove je u tome da upravo mladima daje priliku istaknuti se.

– Do sad sam već glumila u iznimno kvalitetnim operama, pri čemu bih istaknula ‘Čarobnu frulu’, ‘Vesele žene Windsorske’, ‘Dječja sanjarenja’, ‘Viva la mama’ te suvremenu operu ‘Wunschpunsch’ – nabraja Dora i dodaje, uz smješak, kako je u predstavi ‘Dječja sanjarenja’ pjevala ulogu mame, kineske šalice i zmaja.

Ipak, ‘Čarobna frula’ za nju je najveći uspjeh do sad.

– Pripreme su trajale mjesec dana i bile su intenzivne, često smo imali probe i uvijek sam imala dojam kao da jednostavno nema dovoljno vremena sve obraditi. No, kad je došao dan premijere, 13. lipnja ove godine u prekrasnoj suvremenoj opernoj dvorani ‘Mumuth’ u Grazu, sve je funkcioniralo – rekla nam je Dora.

– No, i više od toga, jer pozitivne kritike stigle su i od poznatih austrijskih novina ‘Kleine Zeitung’, a sama opera nije imala klasičnu režiju, već izrazito modernističku.

Osim što pjeva u operi, Dora također pjeva na raznim koncertima.

No, opere su ipak najbitniji projekti, a jedan takav već je na njezinoj listi sljedećih zadataka.

– Sljedeći projekt kojega već spremam jest opereta ‘Daphnis et Chloé’ francuskog kompozitora Jacquesa Offenbacha. Tu pjevam glavnu ulogu Dapnis, a iskustvo u opereti itekako je važno. Ona će premijerno biti prikazana 5. prosinca. Kao i kod opera tako je i kod opereta iznimno važna fizička priprema, a tome treba dodati i niz odricanja pa čak i apsolutnu šutnju neko vrijeme prije izvedbe – objašnjava nam Dora i dodaje kako su neka mala zadovoljstva, poput piva, ipak dopuštena.

Umjetničko obrazovanje

Podsjeća nas kako je u pjevanju od malih nogu, promijenila je mnogo učitelja pjevanja, ali, ipak, jedna joj je osoba posebno ostala u pamćenju.

– Gospođa Nada Puttar-Gold ostala mi je u sjećanju, ne samo kao iznimna učiteljica, već i kao iznimna osoba – govori nam.

Već s dvanaest godina Dora je počela s pohađanjem satova pjevanja.

Godine 2000. otišla je u Graz, da bi 2012. diplomirala u klasi profesorice Annemarie Zeller.

Mnogo je naučila i od Franka Cramera, dirigenta, koji joj je kroz savjete iznimno pomogao.

– Mnoge uloge su zahtjevne. No, ako nešto volite, tada vam nijedan rad nije pretežak – optimistično nam govori Dora.

U Grazu je imala priliku za rad s ljudima iz cijeloga svijeta.

– Kolege na sveučilištu dolaze iz cijeloga svijeta i to je jedno fantastično iskustvo – nastavlja Dora.

Opera u Hrvatskoj

Upitali smo je kako gleda na stanje opere i kulture općenito u Hrvatskoj.

– Stanje u Hrvatskoj nije najbajnije, naročito ako ste studirali operu u inozemstvu. Zbog toga što prednost dobivaju ljudi koji su se obrazovali u Hrvatskoj, dok bi trebalo prije svega gledati na kompetencije svakog profesionalnog pjevača – mišljenja je Dora, dodajući na kraju kako je odnos prema kulturi u Hrvatskoj načelno loš, no nije sve crno.

– Što se obrazovanja tiče, Graz je izniman za one koji se žele baviti opernom umjetnošću. Međutim, i u Hrvatskoj možete dobiti mnogo. Sve, na kraju, ovisi o samom opernom pedagogu, vašem profesoru – dodaje.

Razmišlja o koncertu u Varaždinu! Ipak, interes nije velik, dobre reakcije nalazi tek kod mladih.

Upitali smo je i o ‘Hipohondrijakušu’, operi ili opereti koja je nedavno bila izvedena u varaždinskom HNK.

– Pohvalno je što se takvi projekti rade, puno je kvalitetnih pjevača u gradu i ima puno potencijala – ukazuje Dora na kvalitete varaždinske kulture.

Dobre i manje dobre strane Varaždina

Ipak, uz pozitivne stvari uvijek postoje, normalno, i neke negativne.

– Najviše me smeta odabir glazbe u gradu, naročito kod mladih, gdje je razvijen taj trend slušanja takozvanih ‘cajki’ – smatra Dora.

No, u Varaždinu postoje i oni kojima je interes prije svega kultura i ističe Varaždinske barokne večeri kao primjer takvog stava prema kulturi.

– Također, volim i Špancirfest, iako je ponekad možda previše buke. Ipak, taj festival mi je izrazito drag. Imam ideju napraviti neki koncert na ‘Španciru’, željela bih pozvati sve svoje pjevačke prijatelje. No, vidjet ćemo – izlaže nam planove za budućnost.

Osim što pjeva, Dora također radi i druge poslove.

– Moj otac je prevoditelj i sudski tumač pa uskočim i pomognem mu ako je potrebno, njemački, engleski – priča nam mlada pjevačica.

Politiku ne voli previše, smatra se apolitičnom, ali misli kako su potrebne promjene.

– Izlazim na izbore, no mislim da su u našem političkom sustavu potrebni novi, kompetentniji mladi ljudi – dodaje.

Budućnost

Za kraj smo je priupitali o idealnoj predstavi u kojoj bi rado pjevala neku od uloga, a odgovor je stigao ekspresno.

– Wagnerov ‘Prsten Nibelunga’. Richard Wagner je fantastičan. Iz iskustva s mojeg stručnog boravka na festivalu u Bayreuthu sigurna sam da je moj ‘mezzo’ idealan za Wagnera.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije