Što je pitch i koliko je važan?

Pitch je naravno engleska riječ, a u direktnom prijevodu znači baciti, bubnuti. U marketinškom riječniku podrazumijeva kratku promotivnu prezentaciju tvrtke, osobe ili projekta. Obično traje 3 minute, a nekad i bitno manje. Ponekad imate možda svega 20 sekundi koliko hodate uz neku osobu dok odlazi po kaput u garderobu, s ciljem da napusti skup, a vi se želite kvalitetno predstaviti.

Uglavnom, unutar regularne 3 minute očekuje se da zainteresirate drugu stranu za vaš projekt, ideju, tvrtku, posao. Na mojim radionicama redovno vježbamo prezentaciju. Prvenstveno sebe osobno, zatim projekta i/ili tvrtke. Neki to rade bolje neki slabije, no činjenica je da što više vježbamo to smo bolji u tome. Postajemo sigurniji, efektniji i konkretniji.

Na jučerašnjem Business Cafeu u Zagrebu imali smo priliku čuti i dva pitcha odnosno prezentaciju projektnih ideja pred poslovnim anđelom, Davorinom Štetnerom. Dvoje mladih poduzetnika je prezentiralo svoje zamisli i to vrlo uspješno te dobro pripremljeno.

Prije toga je Davorin podijelio s nama svoje iskustvo kako je uspio ostvariti prava za prijenos Formule 1, 2011. godine pri zahtjevnom Bernieu Eccelstonu. Prije sastanka u Londonu, nije još imao novce niti sponzore za projekt. Posao je dobio i odlično odradio.

Poruka:

Cilj je biti drugačiji, istaknuti se iz mase, ponuditi inovativni koncept te ukazati drugoj strani prednost odnosno pogodnost koju nosi poslovanje s vama.

Kako odabrati zaposlenika?

Razgovarajući kasnije s nekolika poduzetnika na temu zapošljavanja novih ljudi, dakle kad je pitch, a vi sjedite s druge strane, komentirali smo koliko je zapravo teško odabrati pravog zaposlenika.

Kad vam na objavljen natječaj dođe 400 molbi za posao onda ste stvarno u problemu jer jednostavno si ne možete priuštiti detaljno iščitavanje životopisa, a niti priuštiti razgovore sa svima.

Nakon preliminarne selekcije i užeg odabira kandidata obično se radi testiranje, informativni razgovor, pa jedan zahtjevniji. No, nekoliko poduzetnika je reklo da na kraju na njihov konačni odabir najviše utječe intuicija.

Kad vide žar u očima, želja za radom, interes za tvrtku. Dakle, ne nužno znanje, obrazovanje i prethodno iskustvo, već želja i volja za radom te karakter osobe.

Zaključak:

Neki će i volontirati da bi naučili raditi, a neki neće raditi niti kad ih se izvrsno plati, a dobar pitch će nam pomoći da prepoznamo razliku između takvih kandidata.

Kristina Androlić, Androlić konzalting

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije