Među novostima koje 2016. godina donosi na području elektroničkih komunikacija, čini se kako bi korisnicima najzanimljivija mogla biti uspostava Registra za potrošače ‘Ne zovi’.
Riječ je o registru koji će svim pretplatnicima telefonskih usluga, ako to budu željeli, omogućiti upis njihovih brojeva, čime ih trgovci koji se bave prodajom i promidžbom putem telefona više neće smjeti nazivati ili im slati SMS i MMS poruke, najavili su novu uslugu u HAKOM-u (Hrvatska regulatorna agencija za mrežne djelatnosti).
Puštanje registra u rad očekuje se u drugoj polovici 2016. godine.
Prije toga bit će provedena javna rasprava o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga u dijelu obveza jasnog i transparentnog načina promidžbe i prodaje elektroničkih komunikacijskih usluga, prvenstveno putem sredstava daljinske komunikacije, kao što je prodaja putem telefona.
– Na ovaj način će se osigurati jednoobraznost u postupcima promidžbe i prodaje od strane operatora, kako bi korisnici raspolagali sa svim potrebnim informacijama prilikom odluke žele li neku uslugu ili ne, kao i davanje jasnijih informacija o pravima korisnika u slučaju ovakvog načina sklapanja ugovora za izabrane usluge. Zajedno s registrom ‘Ne zovi’, ove izmjene podzakonskih propisa će osigurati veći stupanj zaštite korisnika elektroničkih komunikacija, poglavito osoba starije životne dobi, koji su se pokazali kao najranjivija skupina potrošača u slučajevima daljinske prodaje i promidžbe – priopćio je HAKOM.