Prosinačke ponude i iznude: Ponekad morate reći NE

Sigurno ste primjetili da vas u prosincu svi salijeću i zovu, nude vam svoje usluge, proizvode, nove mogućnosti, uplatu sponzorstva za časopis koji ne postoji s ciljem koji nema svrhu ili se već riješava na drugi način… Prosinac je mjesec kad se najviše troši i kupuje. U ponudi svega i svačega, teško možete ponekad razaznati što vam treba, što je dobro za vas, što je korisno, a što ne.

Predlažem da ne donosite odluku brzopleto, proučite ponudu. Ako se nešto nudi putem telefona i niste baš sigurni o čemu se radi, zatražite ponudu pismenim putem. Kad dobijete ponudu imate i informacije o ponuđaču, pa vam je lakše vidjeti o kome i čemu se tu zapravo radi. Razmotrite koristi koje imate ili bi mogli imati koristeći taj proizvod, uslugu.

Proučite vidljive i nevidljive prednosti (vidljive tek na duži rok). Izračunajte, naravno ako je moguće pokazati u brojkama prednosti i mogućnosti koje vam donosi ta nova usluga ili proizvod. I onda procijenite isplati li vam se investirati u to. Nemojte razmišljati ‘ma dobro, nije puno primjerice 300 kuna, pa nek se nađe…’ Ako nemate koristi od tog proizvoda, ne koristite ga ili vam ta usluga ne donosi nikakvu korist, onda se radi o bačenih 300 kuna. Sigurno ste ih mogli bolje iskoristiti.

Kako odbiti ponudu?

Nekad vam je teško nekog odbiti. Ljudi se trude, cijenite ih, možda vam ih žao… No, budite realni, ako se radi o poslu, tu nema puno senti menti. Drugo su humanitarne akcije i donacije. Ako je nešto dobro za vaše poslovanje recite DA, a ako nije, morate jednostavno reći NE. Ne imeniku, oglasu u priručniku nezavisnog sindikata koji ne postoji, ne ponudi koja ne nalazi vašeg kupca, ne nekom proizvodu koji vam ne treba…

Kad ste rekli NE i imate objektivan i konkretan razlog zašto ste rekli NE, svojem poslovanju ste rekli DA, sebi ste rekli DA i ne treba vam biti nelagodno zbog toga.

No ipak, budite pristojni kad govorite NE, imajte na umu da je ta osoba s druge strane samo prodavač, koji radi svoj posao. Budite ljubazni, zahvalite na trudu, vremenu, ponudi, interesu i recite objektivan, ne lažan, razlog zašto morate odbiti ponudu. Druga strana će vam biti zahvalna (ili bi bar trebala biti) za povratnu informaciju, za pristojan razgovor i za konkretan odgovor bez zavlačenja i odugovlačenja. I nemojte zalupiti vratima, nikad se ne zna kad ćete se ponovo sresti.

U slučaju da ste upali u zamku ‘sve mi to treba ili dobro bi mi došlo’, pa naručili u prosincu svega preko glave, imajte na umu da nas u siječnju obično čeka otrežnjenje iliti hladan tuš. Neke ponude, narudžbe je moguće otkazati, stornirati, ali neke i ne i zato, pazite što naručujete. Nabavljajte stvari prema stvarnoj potrebi i u skladu s planom, oglašavajte u skladu s ciljevima i marketing planom i imajte na umu ciljeve koje ste si odredili, a tiču se vašeg budžeta.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije