Poslovni kraj godine je blizu, vrijeme je da se sagleda učinjeno i pripremi novo

Kraj godine idealno je vrijeme da se napravi rezime dobrih i loših stvari iza nas. Vrijeme je za analizu stanja, procijenu mogućnosti napredovanja te definiranje ciljeva za 2016. Definirajući ciljeve, definirat ćemo svoje buduće aktivnosti i male korake koji su nam potrebni za ostvarenje tih ciljeva u narednom periodu.

Procjena stanja

Ako je u tekućoj godini bilo određenih propusta, neuspjelih projekata, financijskih gubitaka, vrijeme je da se sve stavi na papir. Nabrojite uspjehe i ostvarenja, moguće pomake i prilike za razvoj. U slučaju da nešto nije prošlo dobro, promislite što ste mogli napraviti drugačije.

Sljedeću godinu planirajte bolje odnosno još bolje nego ovu. Ako treba, donesite neka nova pravila kojih ćete se držati u poslovanju, primjenite neke nove načine. Vi najbolje znate gdje su vam slabe točke i što vas muči. Naplata, isporuka, prodaja? Suzdržite se od komentara: ‘Badave ja planiram, kad se sve na kraju izjalovi’.

Naravno da neće biti točno onako kako ste planirali, mijenjat ćete izvedbu po putu, ali ako nemate ciljeve koje treba dostići nećete se ni truditi postići ih niti nešto promijeniti u poslovanju. Kad analizirate tekuću godinu, proanalizirajte i poslovne suradnje koje ste ostvarili. Prilika je da zahvalite svima koji su vam pomogli da ona bude uspješna i da ostvarite dobre rezultate.

Darivanje

Ako je tvrtka u mogućnosti osigurati poslovne poklone, darivanjem možete iskazati zahvalnost te dodatno ojačati postojeće partnerske odnose. Poslovno darivanje oblik je marketinške komunikacije. Na taj način jača se dugoročni poslovni odnos. Poklon može biti proizvod tvrtke, poslovni kalendar, rokovnik, neka prigodna kreativna sitnica, nešto za ured, košara voća…

Idealno bi bilo da svaki partner dobije dar koji odgovara upravo njegovim interesima, možda hobiju kojim se bavi i slično. No, tvrtke vrlo rijetko imaju toliko vremena, novaca i prostora da analiziraju i skupljaju sve te informacije te onda prema tome kupuju osobne poklone. Zato neki univerzalni poklon koji će partnera podsjetiti na poslovnu suradnju s vašom tvrtkom bit će dobar izbor.

Kroz darivanje poslovnim partnerima šaljete poruku o svojoj tvrtki, zaposlenicima te načinu i kulturi poslovanja i komunikacije. Vrlo je važno da i sam čin darivanja bude primjeren. Bilo bi odlično da svakom možete dar uručiti osobno, ali ako to nije slučaj, slanje na adresu je prihvatljivo.

Neka uz prigodan dar bude i čestitka s osobnom porukom. Imajte na umu da darovi ne moraju nužno biti skupi. Na primjer, može se raditi o prirodnim i ekološkim proizvodima pristupačne cijene, koji će slati poruku da ste tvrtka koja brine o ekologiji.

Pažnja prema zaposlenicima

Osim poslovnim partnerima prigodnim darom treba zahvaliti i zaposlenicima. Simboličnim darom, prigodnim uručivanjem i druženjem šaljete poruku zaposlenicima da su vrijedni i da cijenite njihov rad i trud.

Neke tvrtke nisu u prilici organizirati druženja zaposlenika, poslovne poklone za njih i partnere. Zato treba pronaći neki drugi način kako će im zahvaliti za suradnju tijekom godine. Poslovnim partnerima pošaljite prigodnu čestitku pisanu rukom. Ako šaljete čestitke mailom, napišite svaki mail s osobnom porukom. Druga strana će vidjeti da ste se potrudili. Zaposlenici će cijeniti ako se potrudite barem okupiti ih uz kolače i zaželjeti im svako dobro povodom nadolazećih blagdana.

Ovo doba godina prilika je da pokažite da vam je stalo, da cijenite ljude s kojima surađujete te da računate na njih i u narednom periodu. Nemojte je propustiti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije