Unatoč sveprisutnim etiketama, ništa danas nije teže pronaći nego domaće proizvode. Uistinu, ako je nešto postalo bezvrijedno kao pojam, onda je to pojam ‘domaćeg’. Sve je domaće – paštete, cipele, čak i bijela tehnika već nosi taj pridjev. Stoga nije ni čudo što ‘domaće’ kupci više i ne doživljavaju, dok tek rijetki još ponekad prokomentiraju sebi u bradu kako ‘domaćeg’ odavno više nema.
Dario Šincek, učitelj razredne nastave i informatike te zaljubljenik u kulturnu baštinu Hrvatske, odlučio je krenuti u poslovni poduhvat kojim bi upravo ‘domaćem’ vratio smisao. Da domaće ostane domaće, da kupci znaju što kupuju i od koga kupuju. Iz tih je razloga krenuo u ostvarenje projekta Tradicionalno.hr.
– Ideja se rodila već početkom prošle godine i tad sam krenuo u istraživanje tržišta, a to me dodatno uvjerilo u nužnost ovakvog projekta. Razvoj samog projekta trajao je oko godinu dana – kazao je Dario, rodom iz Koretinca, malog mjesta u Varaždinskoj županiji.
Bez prekupaca
Od rujna ove godine moguće je koristiti taj, možemo tako reći, interaktivni oglasnik za isključivo domaće proizvode i usluge. No, ističe Dario, riječ je o mnogo više od oglasnika.
– Koncept koji smo razvili objedinjuje najbolje od oglasnika, društvene mreže, web stranica i lokacijske usluge. Primjerice, ako gledamo Tradicionalno.hr kao oglasnik, tada imate 297 kategorija za domaće proizvode. Ako uslugu gledamo kao društvenu mrežu tada je moguće pratiti kategorije, trgovine te ocjenjivati i unositi komentare. Ako uslugu gledamo kroz lokacijsku uslugu, tada imamo mogućnost svakog proizvođača smjestiti na pretraživu kartu Hrvatske po kategorijama proizvoda i lokaciji. Naravno, kategorije će i dalje rasti – objasnio nam je Dario.
Sam projekt motiviran je ničim drugim već željom da se preskoče sve karike u lancu koje stvaraju nepovjerenje kupaca prema proizvođačima, a s druge strane da se pravi domaći proizvođači ponovo pojave na karti potrošača.
– U moru jeftinih i često nekvalitetnih uvoznih proizvoda hrvatski proizvodi i usluge nisu dovoljno prepoznati, čak ni na vlastitom tržištu, a također je teško doći do njih. Pošto je trend online kupovine uzeo maha i na našem tržištu, odlučio sam spojiti ugodno s korisnim te ponuditi jedinstveno idejno rješenje koje će zadovoljiti i kupce i proizvođače – dodao je Dario.
Ocjenjivanje kao potvrda kvalitete
Smatra da takvo povezivanje proizvođača i kupaca vodi do povratka povjerenja, a posebnu ulogu u tome igra i mogućnost komentiranja i ocjenjivanja proizvoda.
– Ne bježimo od ocjenjivanja, već nam je to i cilj jer se na taj način radi jasna podjela između kvalitetnih i nekvalitetnih proizvoda. Kupci mogu lako vidjeti kako su neki proizvodi ocijenjeni i kako su drugi komentirali. Na taj način izbjegavate kupovanje mačka u vreći jer ni jednom prodavaču nije u interesu takva vrsta reklame – kazao je Dario i istaknuo kako je moguće ocijeniti proizvođača, ali i pojedinačne proizvode.
Od pokretanja su prošla već dva mjeseca pa su već oblikovana i mišljenja korisnika.
Oglašavanje – besplatno
– Reakcije su vrlo pozitivne. Drago mi je čuti od samih kupaca da je upravo takvo nešto bilo potrebno na hrvatskom tržištu. Ljudi izuzetno cijene domaće proizvode i usluge. Na žalost spomenutih kupaca, do sada nije postojalo centralno mjesto za oglašavanje, promociju i kupnju isključivo domaćih proizvoda i usluga u ovom opsegu i s ovakvim tehnološkim rješenjima – napomenuo je Dario.
Dva su načina da proizvođači koriste Tradicionalno.hr, besplatno i uz godišnju pretplatu.
– Važno je napomenuti kako oglas za prodaju određenog proizvoda možete staviti na portal besplatno i to planiramo zadržati i u budućnosti. Druga opcija je da zakupite stranicu na portalu i na taj način dobijete više mogućnosti – objasnio je Dario.
Znanje i vrijeme
Tradicionalno.hr tako ide na ruku upravo onom dijelu populacije koji nije u korak s modernim vremenima.
– Velik broj malih proizvođača, uz to da im bavljnje poslom koji rade ne ostavlja puno vremena, nemaju potrebne računalne vještine da bi održavali vlastite web stranice. I tu uskače Tradicionalno.hr jer upravo takvim proizvođačima omogućuje da u kratkom roku i na jednostavan način kupcima ponude svoje domaće proizvode – zaključio je Dario.
Iskustvo nastavnika nije mu odmoglo, a mnogo mu je pomoglo što je upoznao velik broj proizvođača diljem Hrvatske.
– Nastavnički posao me naučio da su uz trud i marljiv rad pozitivne promjene itekako moguće. U ovih godinu dana prošao sam cijelu Hrvatsku uzduž i poprijeko i svaki put se iznenadim ljubaznošću i kreativnošću naših ljudi te kvalitetom naših proizvoda i usluga. To mi daje snagu da ustrajem u projektu kojeg sam započeo.