Jučer je u prostorijama Obrtničke komore Varaždinske županije održana konferencija za novinare koju je sazvala Udruga hrvatskih cestovnih prijevoznika.
Cestovni prijevoznici nezadovljni
Razlog konferencije odgođeni je sastanak na kojem je Udruga s Ministarstvom pomorstva, prometa i infrastrukture trebala raspravljati o povećanju trošarina te visini cijena registracija za teretna vozila i iznaći povoljnja rješenja.
Kako bi se na neki način pomoglo članovima Udruge, predsjednih udruge hrvatskih cestovnih prijevoznika Dragutin Kranjčec sazvao je upravni odbor.
– Dok se ne održi sastanak s Ministarstvom, koji je po novome zakazan negdje za početak mjeseca svibnja, mi smo odlučili donijeti neke mjere, kao Udruga, da olakšamo financijski teret našim članovima. Prije svega odlučili smo pronaći najjeftinije dobavljače goriva za članove Udruge te sklopiti ugovor s ponuđačima guma kako bismo dobili povoljniju cijenu – izjavio je predsjednik Udruge Dragutin Kranjčec te dodao kako će, ako se ništa ne promijeni, njihovi članovi biti primorani na nezadovoljstvo.
Na koji će se način manifestirati to nezadovljstvo, on nije mogao reći.
– U usporedbi s prijevoznicima iz ostalih zemalja Europske unije i ostalih zemalja u regiji, mi smo u podređenom položaju. Država smanjuje našu konkurentnost svojim previsokim nametima – dodao je Dragutin Kranjčec.
Istaknuo je kako u je u grani cestovnog prijevoza zaposleno čak 7 posto zaposlenih građana, dok oni u ukupnom BDP-u sudjeluju s čak 9 posto.
Ministarstvo pomaže samo gubitašima
Radovan Ljubek, direktor Croatia Tradea, nastavio je u istom tonu.
– Registracija i tehnički pregled kod nas za kamion stoji 16 i pol tisuća kuna, dok u Sloveniji iznosi 750 eura, što je dakle razlika od oko 10 tisuća kuna. I to je razlog zašto smo mi nekonkurentni na tržištu – iskazao je gospodin Ljubek svoje nezadovoljstvo.
Dodao je i kako je komunikacija s ministrom Sinišom Hajdašem Dončićem katastrofalna te da ni jedan ministar do sad nije imao takav odnos prema cestovnim prijevoznicima.
– Ministar se bavi samo gubitašima, vlakovi, brodovi, avioni, a mi koji doprinosimo potisnuti smo na marginu. Pa mi željeznici, glavnom konkurentu u prijevozu, doprinosimo s 20 lipa po litri goriva koje kupujemo i time nanosimo štetu sami sebi – dodao je razočarano i napomenuo kako Vlada takvim ponašanjem čini nepravdu cestovnim prijevoznicima, štoviše, svjesno krši pravila tržišnog natjecanja.
– To što oni rade slučaj je za Bruxelles – dodao je za kraj Radovan Ljubek.