'Puno je nelogičnosti, a nama se nitko ne obraća niti savjetuje.'
Vijest da restorani i kafići ostaju zatvoreni do 31.
siječnja mnoge je ugostitelje zatekla na Banovini, gdje
već danima volontiraju.
Na potresom zahvaćenom području trenutačno je oko 150 kuhara i
radnika drugih ugostiteljskih profila, kuhaju na šest punktova, a
u dvije smjene isporuče dnevno između pet i sedam tisuća toplih
obroka.
Stotinjak ih je angažirano i u zagrebačkim restoranima, odakle se
svaki dan postradalima dopremi 3000 do 5000 obroka.
– Sramota je da ugostitelji već 10 dana kuhaju za cijelu
Banovinu, da mnogi volontiraju u blatu do koljena i pomažu
ljudima, a kad dođu u svoje objekte u kojima se drže
epidemioloških mjera, ne smiju raditi – jedan je od prvih
komentara na odluku Stožera.
– A što drugo i reći, to je to – slaže se i predsjednik
Nacionalne udruge ugostitelja Marin Medak.
– Što se naše branše tiče, ovo vodi u katastrofu. Mogli su
otvoriti barem objekte koji imaju terase i koji prodaju za van
hot-dogove, pizze i slično. Sada se ljudi gužvaju po pekarama ili
malim trgovinama da bi kupili kavu za van, a ugostiteljskim
objektima iz kategorije ‘objekti jednostavnih usluga’ to nije
dopušteno.
Naime, dostava ili isporuka hrane i pića dopuštena je vlasnicima
restorana, catering objekata, kavana, pivnica, buffeta, krčmi,
konoba i kleti iz, kako se to zakonski definira, skupine
‘barovi’, međutim, ne i objektima jednostavnih usluga.
Puno je nelogičnosti, a nama se nitko ne obraća niti savjetuje.
Čeka nas katastrofa, poticajne mjere nisu dovoljno promišljene i
ne idu nam u korist. Recimo, mi moramo platiti račune kad dospiju
na naplatu, nama se refundira najranije nakon 60 dana, a ne
možemo se zaduživati. Također, naše firme mogu biti blokirane,
ovršene. Uzalud su poticaji za zaposlene ako firma propadne –
ogorčen je Medak.