Varaždinski vijećnici na današnjoj sjednici Gradskog vijeća prihvatili su izvješća o radu za 2015. godinu 12 gradskih tvrtki, neke od njih i jednoglasno, dok nisu prihvatili izvješće tek jedne tvrtke.
Dvanaest tvrtki koje su ‘prošle radare’ gradskih vijećnika su Varkom, Parkovi, Termoplin, Čistoća, Tehnološki park, Gradska tržnica, Aquacity, Slobodna zona, Centar kompetencije za obnovljive izvore energije, Razvojna agencija Sjever, VELV i Regionalna energetska agencija Sjever.
Negativnu ocjenu dobila je tek tvrtka Vartop, koja je prošlu godinu završila s dobiti od 93.000 kuna. Devetero vijećnika podržalo je izvješće njezina direktora Dubravka Vrdoljaka, dvoje ih je bilo suzdržano, a desetero protiv.
Pojedinim vijećnicima bilo je sporno povećanje ukupnih troškova za plaće zaposlenika, kupnja službenog automobila, dok se istovremeno cijena za korisnike grijanja putem kotlovnica nije mijenjala.
– Meni je potpuno neprihvatljivo da se povećavaju plaće i kupuje službeni automobil u tvrtki čiji je konačni strateški cilj zapravo njezino gašenje – obrazložio je nezavisni vijećnik Zlatan Avar zašto neće podržati izvješće.
Nešto oštriji bio je HSLS-ov Željko Bunić.
– Ne mogu shvatiti da tvrtka koja prodaje toplinsku energiju većinom umirovljenicima i domaćinstvima slabije platežne moći nema srama povećati plaće i kupovati službeni automobil. A da istovremeno ne smanji troškove korisnicima usluge. To govori o socijalnoj neosjetljivosti uprave – rekao je Bunić, iznijevši podatke da je povećanje plaća iznosilo oko 40 posto, a prosječna plaća osmero zaposlenika Vartopa iznosila je, prije povećanja, 6620 kuna.
Hrastov vijećnik Ladislav Ilčić upozorio je na trenutak kada su, po njegovu mišljenju, stvari krenule u krivom smjeru.
– Pogrešno je bilo izdvajanje tvrtke Grijanje iz Termoplina. Riječ je o monopolistu koji dobro posluje i koji je usprkos tome izdvojio gubitaše iz svog sustava i u tome trenutku stvari su krenule loše – smatra Ilčić.
Gradonačelnik Goran Habuš rekao je da će u vezi pitanja službenog automobila i povećanja plaća odgovoriti direktor Vrdoljak, dok je on osobno zadovoljan poslovanjem i radom Vartopa, s obzirom na svrhu njezina osnivanja.
Iznio je podatak da je ranije na kotlovnice bilo spojeno 3.200 stanova, dok ih je sada ostalo oko 1.200. Za njih je najavio da će im biti predstavljena studija isplativosti raznih modela grijanja.
– U svom osnovnom cilju Vartop je ispunio ulogu. Cijena nije rasla, a je li mogla padati, to mora odgovoriti direktor – zaključio je Habuš.
Podsjetio je i da više na snazi nije uredba koja je omogućila da je dovoljno prikupiti 90% potpisa vlasnika, prema površini stanova, da se iskopčaju iz sustava grijanja, čak i kad 10% njih to ne želi.
– Sad Vlada treba ponovo donijeti uredbu ili je ugraditi u Zakon o tržištu toplinske energije pa apeliram na saborske zastupnike da se oko toga založe – rekao je Habuš.
Direktor Vartopa Dubravko Vrdoljak osvrnuo se na zamjerke iznijete na njegovo izvješće, podsjetivši da je Vartop počeo s radom 1. veljače 2014., dok je on na funkciju direktora došao tek 2015. godine. A prijašnji direktor, kaže Vrdoljak, nije primao plaću, nego tek naknadu, jer je zaposlen bio u JUGS-u. Time Vrdoljak objašnjava povećanje troškova za plaće.
– Nabava automobila bila je dogovorena u 2014. godini. On se koristi za odlaske na sastanke u Zagreb, zaposlenici ga koriste za obilazak kotlovnica, prijevoz alata… Auto je kupljen u lipnju 2015., osam godina je star, a koštao je 26.950 kuna! – odgovorio je Vrdoljak.
Vijećnik Željko Bunić zaključno je rekao da je Vrdoljak potvrdio sve ono što je sporno u njegovu izvješću te poentirao:
– Kada trošak za grijanje za stan od 52 kvadrata pomnožim s tih više od 1.000 stanova koji se i dalje griju preko kotlovnice, dolazim do brojke od 2,5 milijuna kuna. Za što?