Do kraja ove godine prve bale trebale bi otići iz Varaždina, najavio je gradonačelnik Goran Habuš danas na sastanku s novinarima uoči sutrašnje sjednice Gradskog vijeća.
– Koncesionarov plan sanacije baliranog otpada je gotov te smo ga dostavili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Fond bi trebao osigurati 60 posto iznosa troškova zbrinjavanja bala, odnosno oko 56 milijuna kuna, uključući PDV, dok bi Grad sudjelovao s oko 30 milijuna kuna – izvijestio je gradonačelnik. Tim modelom, naglasio je Habuš, građani Varaždina za zbrinjavanja bala neće morati izdvojiti ni jednu dodatnu lipu.
Kredit kod HBOR-a uz kamatnu stopu od 4%
No da bi realizacija zbrinjavanja bala praktično krenula potrebno je najprije da Vlada donese suglasnost o sufinanciranju Fonda, kao i da Grad Varaždin dogovori s Hrvatskom bankom za obnovu i razvoj kredit u spomenutom iznosu.
– Uvjeti koje nudi HBOR su najpovoljniji, kamatna stopa je četiri posto, uz poček do pet godina. Mi planiramo poček od dvije godine i otplatu na daljnjih osam godina – najavio je Habuš.
Pročelnica za financije Mirela Ivanković dodala je da Vlada, kao i u svim drugim slučajevima kreditiranja, mora dati suglasnosz za zaduživanje, s time da u ovome slučaju, s obzirom da HBOR ne posluje prema tržišnim uvjetima, nije potrebno provesti postupak javne nabave.
Koncesija nije stavljena van snage
– Očekujem da najkasnije u roku od dva tjedna Vlada donese odluku, a do kraja listopada potpišemo ugovor s Fondom. U studenom bi onda krenulo rješavanje bala – kaže gradonačelnik. Naravno, u slučaju da Vlada donese odluku na vrijeme, onda se sve bitno komplicira, s obzirom na predstojeće parlamentarne izbore.
Postavilo se i pitanje valjanosti predmetne koncesije, s obzirom na žalbe i upravne sporove koji su pratili slučaj oko zbrinjavanja bala u proteklom razdoblju. U gradskoj upravi naglašavaju da gradski ugovor o koncesiji sa zajednicom ponuditelja na čelu s tvrtkom CE-ZA-R, vlasnika Petra Pripuza, nije stavljena van snage te je, kaže gradonačelnik, jedini valjani natječaj upravo taj gradski iz ožujka 2013. godine.