ŽELJEZNICA

Butković u Varaždinu: Do Zagreba za sat i pol – do kraja 2028.

Danas se od Varaždina do Zagreba vlakom putuje najmanje dva i pol sata. Ovo je svjetlo na kraju tunela...

Do kraja 2028. godine Varaždinci bi vlakom do Zagreba trebali stizati za najviše 90 minuta. Rečeno je to danas u Varaždinu prilikom dolaska ministra prometa i infrastrukture Olega Butkovića.

Rok 40 mjeseci

Butković je sa suradnicima obišao radove na obnovi dionice regionalne pruge od Kloštara preko Koprivnice i Varaždina do Čakovca. Rečeno je kako se radi na 90 kilometara pruge, rok dovršetka je 40 mjeseci, a radove izvodi austrijska tvrtka Swietelsky. Vrijednost obnove iznosi 190 milijuna eura, a sredstva su osigurana kreditom Europske investicijske banke.

Kako je objasnio Butković, regionalne i lokalne pruge ne mogu se obnavljati sredstvima Europske unije, stoga je Hrvatska odabrala model povoljnog kreditiranja. Ostali glavni koridori financiraju se europskim novcem. Ministar kaže da u ovome trenutku ulaganja u željezničku infrastrukturu iznose 1,5 milijardi eura, a investicijski ciklus potrajat će desetak godina.

Što prije do Zagreba

“U blizini se provodi projekt na Mediteranskom koridoru, radi se o pruzi Križevci – Koprivnica – mađarska granica, koja će biti gotova do kraja godine. Cilj je da se Varaždin spoji na taj koridor i da se što prije stigne u Zagreb. Župan i gradonačelnik su zadovoljni”, ustvrdio je Butković.

Možda jesu zadovoljni najavljenim, ali nisu zadovoljni sadašnjim stanjem. Gradonačelnik Neven Bosilj podsjetio je da Varaždin, kao centar sjevera, danas nema izravnu željezničku liniju sa Zagrebom.

“Ili se presjeda u Zaboku ili u Koprivnici, a putovanje traje dva i pol sata ili dulje. Ovo sada jedna je kapitalna investicija. Ovom obnovom i spajanjem na Mediteranski koridor, magistralnu prugu, Varaždin će se približiti Zagrebu na oko sat i pol, možda i kraće”, najavio je Bosilj.

Pruga preko Novog Marofa

No Vlada i HŽ nisu zaboravili ni na preostale dvije trase koje spajaju ili bi jednog dana trebale spajati Varaždin i Zagreb. Jedna je dotrajala pruga preko Novog Marofa i Zaboka, a druga je famozna Lepoglavska spojnica.

“Ovih dana raspisat ćemo natječaj za idejno rješenje modernizacije pruge od Zaboka do Varaždina”, najavio je Ivan Kršić, predsjednik uprave HŽ Infrastrukture. Navodno bi se, napomenuo je državni tajnik Žarko Tušek, obnovom te pruge i ubrzanjem prometa do Zagreba moglo stići za oko jedan sat i 15 minuta.

Lepoglavska spojnica

Brže bi to, dakle, bilo nego preko Koprivnice nakon obnove, ali postoji i još brže rješenje – Lepoglavska spojnica. Tim putem do Zagreba bi se putovalo samo 45 minuta! No investicija je teška 800 milijuna eura.

“Nismo odustali ni od Lepoglavske spojnice. Napravili smo studijsku dokumentaciju. Ona je sada malo stavljena sa strane jer želimo prvo riješiti sve glavne koridore i regionalne pruge. Kad dođe na red, gradit ćemo i nju”, najavio je Kršić.

Kolosijek u Brezju

Varaždinska županija prošloga je tjedna na sjednici Županijske skupštine definirala trasu te brze pruge u prostornom planu. Župan Anđelko Stričak dodao je da je također predviđen i jedan industrijski kolosijek u varaždinskom Brezju.

“Tamo bi se omogućilo utovarivanje i iskrcavanje kontejnerske robe. Time bismo oslobodili promet u gradu, kako veliki kamioni ne bi morali dolaziti u centar Varaždina na pretovar”, rekao je Stričak.

Kućanska rampa

Jedan od bitnih varaždinskih projekata povezanih sa željeznicom je denivelacija ceste ispod pruge, koja bi spojila Supilovu i Wissertovu ulicu. Time bi bio riješen dugogodišnji problem kućanske rampe.

“S Ministarstvom prometa i infrastrukture i upravom HŽ-a radili smo dvije godine na projektu za taj ključni infrastrukturni problem u gradu. Uskoro smo pred izdavanjem građevinske dozvole”, najavio je Bosilj.

Iz naše mreže
Preporučeno
Najnovije