Kao i inače, a sad još i više, moramo paziti da ne prijeđemo granicu dobrog ukusa. Oportunizam, sarkazam i agresivnost očite su 'crvene zastave' krizne komunikacije.
Iako se svijet usporio, on ipak nije stao. Kupci su i dalje tu te
imaju svoje potrebe i želje. Nema dileme, koronavirus unio je
nemir u svjetsko gospodarstvo i, što je još važnije, barem
nakratko promijenio živote svakoga od nas. Efekti zaraze
proširili su se na svijet medija i oglašavanja – i to gotovo
usporedivom brzinom s onom širenja virusa.
Stoga se postavlja pitanje: Kako se oglašavati u vrijeme korone?
Kao i inače, a sad još i više, moramo paziti da ne prijeđemo
granicu dobrog ukusa. Oportunizam, sarkazam i agresivnost očite
su ‘crvene zastave’ krizne komunikacije.
Stoga RTL donosi listu nekih svjetskih trendova i
primjera koji mogu poslužiti kao inspiracija za oglašavanje na
odgovoran i smislen način.
Budite svjesni što predstavljate
Nije potrebno kopirati druge već razumjeti ulogu koju vaše
poslovanje ima u društvu. Koliko se ta uloga promijenila? Kako
vaš brend može biti od pomoći u vrijeme krize? Budite primjer i,
naravno, budite odgovorni prema vlastitoj kompaniji. Tako je
Google besplatno otvorio pristup naprednim Hangout
videokonferencijama za sva poduzeća i škole. No to je tek jedna
od 21 akcije koju je Google napravio kao odgovor na
COVID-19.
Budite aktualni
Danas, kao nikad prije, stvari se mijenjaju munjevitom brzinom.
Pratite vijesti i prilagođavajte komunikaciju. Kontekst je postao
ključ ispravnog komuniciranja, a ono što se još jučer činilo
nevažnim – danas je ključno! Prilagođavanje kampanje i brza
reakcija brendova pomogli su im da budu primijećeni i aktualni.
Tako je Ford umjesto “klasične” kampanje odlučio prihvatiti
aktualne vijesti i pomoći svojim kupcima u novonastaloj
situaciji.
Budite empatični
Kako komuniciramo ponekad je važnije od onoga što komuniciramo.
Empatija je ključna. Nije vrijeme za sarkazam. Slušajte što
govore kupci i sukladno tome prilagodite svoju komunikaciju.
Iako, ponekad je možda najbolje da ostanete suzdržani. Tako je
američka kompanija Hershey odgodila svoju veliku kampanju u kojoj
si potpuni stranci, nakon što podijele čokoladu, udijele
zagrljaj. Umjesto kampanje s ljudima koji su u fizičkom kontaktu,
Hershey je pustio reklame koje su fokusirane samo na proizvode.
Budite prilagodljivi
Samoizolacija, karantena i još mnogo toga utječu na praktičan
život, a samim time i na interakciju vas i vaših kupaca.
Predvidite promjene u ponašanju kupaca i prilagodite se njihovu
ritmu. Kako bi svoje usluge prilagodili potrebama svojih kupaca,
Southwest Airlines pokrenuo je kampanju u kojoj komunicira
ukidanje naknada za otkazivanje i promjene letova.
Naravno, koronavirus utječe na poslovanje svih djelatnosti. I dok
u trenucima neizvjesnosti i izolacije konzumacija medija
dramatično raste, potrebno je ostati prisutan na tržištu. Istina
je da ljudi traže točne i pravovremen informacije, ali i dozu
zabave.