Razviti biznis nije lako. Osim održive ideje, potrebno je otkriti profitabilnu nišu te ciljanu demografsku kategoriju, a najbitnije od svega i imati proizvod, uslugu ili informaciju vrijednu prodaje.
Jedna od najbitnijih stavki uspješnog biznisa je širenje dobrog
glasa. Za ovo će vam biti potrebne pomno izabrane marketinške
strategije koje će vašem poduzeću pomoći potaknuti rast te
ostvarivanje dobiti.
Donosimo vam najbolje marketinške metode za poduzetnike koje će
vam vrlo dobro doći, pogotovo ako startate s biznisom ili ako
želite obnoviti svoj posao nakon COVID pandemije.
1. Društvene mreže
Široka rasprostranjenost interneta te procvat društvenih mreža
pomogli su izgraditi brojna poduzeća koja su postigla ogroman
uspjeh upravo pomoću društvenih medija. Iako je u početku teško,
s vremenom i razvitkom popularnosti, objavljivanje i rad na
društvenim mrežama će postati samo lakše.
Najbitnije je da ostanete originalni i svoji te da prepoznate što
vaša ciljana grupa traži. Budite autentični u objavljivanju
svojih proizvoda, razmišljanja te svega što smatrate relevantnim
za vašu publiku i industriju u kojoj se nalazite. Ukoliko se vaše
poslovanje na društvenim mrežama dobro razvije, možete i
zaposliti upravitelja koji će se pobrinuti da vaš sadržaj na
istima ostane kvalitetan i popularan.
Čak dvije trećine najvećih hrvatski tvrtki imaju profile na barem
jednoj od najpopularnijih društvenih mreža (Facebook, Instagram,
Linkedin, Twitter, Google+, YouTube…). Hrvatski telekom i Vipnet
su najuspješniji po broju pratitelja i pretplatnika.
Neke od manje poznatih hrvatskih firmi koje vrijedi pogledati, a
koje su imale jak razvitak i poslovanje zahvaljujući među ostalom
i kvalitetnom angažmanu na društvenim mrežama su odjevni brendovi
Chypka te Bosskini, putnička agencija Nomadik Travel i mnogi
drugi.
2. Reklamiranje preko letaka
Jedna od glavnih metoda za marketing i poboljšavanje imidža
tvrtke je letak. Mnoge europske organizacije i tvrtke imaju
zaposlene osobe za dijeljenje letaka na puno radno vrijeme. Na
mjesečnoj se bazi podijeli preko 400 000 letaka. Letci se dijele
prolaznicima, u poštanskim sandučićima, šalju se pismima, dijele
se umjesto vizitke, lijepe se kao plakati, koriste kao vaučeri,
ostavljaju u hotelima, prodavaonicama i sl.
Jedna od prednosti internet je ta što letke, odnosno kataloge
kupci mogu listati u digitalnoj verziji. Tako, kako bi saznali za
najbolje akcije i popuste koje nudite bilo vi, bilo neka od
obližnjih trgovina, u bilo kojem trenutku mogu ući na online
katalog i saznati sve što ih zanima.
Važno je spomenuti partnerski marketing, odnosno model
oglašavanja u kojem određena tvrtka plaća drugima za reklamiranje
svojih proizvoda i usluga u svrhu poboljšanja prodaje. Za ovakvu
vrstu usluge influenseri, blogeri i drugi koji rade oglašavanje,
najčešće dobivaju određenu proviziju za privlačenje kupaca te
prodaju proizvoda ili usluge.
Na primjer, hipermarket Konzum može davati proviziju davatelju
letaka Kimbino.hr svaki put kada kupac dođe iz Konzum
kataloga te kupi nešto u njihovoj trgovini.
3. Izgradite odnos s klijentima putem e-pošte
S
obzirom da veliki broj marketinških stručnjaka tvrdi da
je mail najučinkovitiji
marketinški kanal za stvaranje prihoda, ovo je
jedna od marketinških strategija koju ne želite zanemariti. Evo
nekoliko savjeta za kvalitatnu korespondenciju s potencijalnim
klijentima:
-
Budite osobni, ali imajte
granice: statistika pokazuje da personalizirani
mailovi imaju 41% više klikova, a da će čak 80% klijenata
vjerojatnije kupiti proizvod od brenda koji nudi
personalizirano iskustvo. Ipak, budite oprezni da se primaoci
ne bi osjetili kao da im invadirate privatnost. -
Neka vam naslovi budu kratki: 47%
primaoca mail otvara (ili ne otvara) na temelju naslova.
Istraživanja također pokazuju da naslov maila od 6-10 riječi
ima 22% veću vjerojatnost da bude otvoren. Stoga, naslove
pišite koncizne te u srž. -
Šaljite e-poštu u ispravno vrijeme: dobar
tajming je izuzetno važan za kampanju putem e-pošte. Ne postoji
univerzalno ispravno vrijeme za slanje mailova, ono ovisi o
vrsti posla kojom se bavite. Ipak, prema istraživanjima,
nekakav optimalan period za većinu poslova su utorak i srijeda
između 8 i 10 ujutro te 2 i 4 popodne. -
Ponovno stupite u kontakt s neaktivnim
klijentima: Godišnje ćete otprilike izgubiti
četvrtinu svojih pretplatnika ako ne radite naporno na slanju
zanimljivih i relevantnih informacija. Vodite računa o tome da
redovite šaljete kvalitetan sadržaj, ali ne i da mailove
šaljete pretjerano često te da pretplatnicima postanu
nerelevantni.
4. Istražujte, slušajte i učite
Marketinško istraživanje igra ključnu ulogu u uspjehu vaših
marketinških strategija za mala poduzeća. Ako ne poznajete
publiku kojoj plasirate proizvod, bit će teško efikasno
komunicirati s njima. Jedan od najboljih načina za provođenje
istraživanja tržišta je korištenje anketa. Definirajte svoj cilj
istraživanja, segmentirajte svoju publiku te koristite provjerene
alate koji vam omogućuju prikupljanje i analizu podataka.