JamINNO+

Jamnica plus razvija inovativno funkcionalno piće u održivoj ambalaži

Razvoj funkcionalnog pića u održivoj ambalaži razvojno je istraživački projekt Jamnice pod nazivom JamINNO+ i sufinanciran je sredstvima Europske unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj u okviru Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014. - 2020.

Svrha i cilj projekta su provedba istraživanja, razvoja i
inovacije funkcionalnog niskoenergetskog pića s bioaktivnim
komponentama, u održivoj ambalaži.
Ukupna vrijednost
projekta je 5.675.670,92 EUR od čega je EU udio u financiranju
projekta 3.399.754,39 EUR dok je preostali dio investicije stigao
od strane Jamnice.  

U projektu Jamnica surađuje s renomiranim znanstvenim
institucijama: Farmaceutsko-biokemijskim fakultetom Sveučilišta u
Zagrebu, Institutom za medicinska istraživanja i medicinu rada te
Institutom Ruđer Bošković. Svi oni aktivno sudjeluju u provedbi
osmišljenih i zajednički planiranih aktivnosti te sinergijom
znanstvenih, stručnih, materijalnih i financijskih resursa jamče
uspješnu realizaciju projektnih aktivnosti, kao i održivost
rezultata nakon završetka projekta.Sretni
smo i ponosni što naš multidisplicirani tim kolega unutar Jamnice
intenzivno radi na razvoju inovativnog niskoenergetskog pića.
Ovim potezom još jednom želimo potvrditi status inovatora i
tržišnog lidera  koji  postavlja trendove na tržištu
pri tom vodeći brigu o održivosti proizvodnje i poslovanja te
zaštiti okoliša. Kako bismo u tome bili još uspješniji,
napredniji i inovativniji, opremili smo naš razvojno istraživački
laboratorij koji je sada moderan i zadovoljava sve zahtjeve za
razvojem naših inovativnih proizvoda
”, izjavila je
Sandy Lovković, direktorica razvoja i istraživanja u
Jamnici.

U sklopu spomenutog projekta, Jamnica potrošačima želi ponuditi
osvježavajući niskoenergetski bezalkoholni napitak s pažljivo
odabranim prirodnim sastojcima, među kojima su prirodan izvor
vitamina C te drugi biljni ekstrakti bogati bioaktivnim
sastojcima među kojima se ističu polifenoli. Za razvoj okusa tog
novog, funkcionalnog pića zadužene su Ana Fabijanić,
rukovoditeljica razvoja proizvoda u Jamnici te Josipa Jusup,
tehnologinja za razvoj proizvoda.

Današnji potrošači sve se više informiraju, educiraju i
brinu o zdravoj prehrani te zapravo tako diktiraju razvoj novih
proizvoda. Danas je imperativ imati originalan proizvod koji ima
povoljan učinak na zdravlje te je usmjeren na zadovoljavanje
specifičnih potreba potrošača koje se stalno mijenjaju. Izazovno
je bilo odrediti pravi koncept proizvoda te pronaći odgovarajuće
funkcionalne komponente koje zadovoljavaju visoke standarde
Jamničinih proizvoda”
, rekla je Ana
Fabijanić
.Što
obuhvaća i koliko je složen proces izrade novog proizvoda,
dodatno je objasnila Josipa Jusup koja je zadužena za recepturu
novog proizvoda: “Razvijamo moderan, inovativan i ekološki
prihvatljiviji proizvod koji može zadovoljiti zahtjeve modernog i
osviještenog potrošača. Baš zato jedan od izazova bio je pronaći
prihvatljiv i prirodan način zaslađivanja proizvoda, bez umjetnih
zaslađivača. Drugi izazov bilo je praćenje stabilnosti
komponenata i samog proizvoda, kao i organoleptičko ispitivanje,
jer moramo osigurati da sve bude savršeno i vrhunske
kvalitete
.”

Pri razvoju ovog inovativnog proizvoda u prvi plan stavljena je i
ekološki prihvatljiva ambalaža s neodvojivim
čepom
. Taj će čep, koji ostaje spojen s bocom,
olakšati recikliranje cijelog pakiranja i pomoći da čep
ne završi u okolišu.

Uz to, u suradnji s dizajnerima i dobavljačima kalupa, Jamničini
su stručnjaci razvili i novi oblik boca koji omogućuje smanjenje
težine PET boca. Naime, lakše boce bilo je potrebno razviti za
gazirani i negazirani segment pića. To zahtjeva detaljnije
provjere parametara i analizu debljine stjenke prilikom puhanja
boca. Jamnica će tako udio izvornog PET materijala u
bocama zamijeniti recikliranim materijalom i time u novoj
ambalaži objediniti njihov odgovor na zahtjeve kružnog
gospodarstva.
Razvoj
ekološki prihvatljivije ambalaže za nas, kao proizvođača pića,
jedan je od glavnih fokusa, ali i moguća komparativna prednost.
Najveći izazov bilo nam je kako smanjiti količinu plastike, a pri
tom zadržati vrhunsku kvalitetu proizvoda u traženom roku
trajanja. Također, uvođenje boca napravljenih od recikliranog
materijala može biti zahtjevnije za postizanje željenih
karakteristika boce, naročito kod gaziranog asortimana. Unatoč
svim izazovima ili baš zbog njih, ovaj projekt mi je donio
vrijedna iskustva jer ga radimo u suradnji s partnerima koji
imaju vrlo napredne metode analize i mjerenja”
, rekao je
Marijan Sudić, rukovoditelj razvoja ambalaže.Ovim
projektom Jamnica želi dodatno učvrstiti svoj status renomiranog
proizvođača, inovatora i pokretača trendova koji kontinuirano
ulaže u razvoj novih kategorija proizvoda, proširenje asortimana,
poboljšanje kvalitete pića i jačanje lojalnosti osviještenih
potrošača ulaganjem u inovacije pića i pripadajuće
ambalaže. 

Izrada materijala sufinancirana je sredstvima Europske
unije iz Europskog fonda za regionalni razvoj

Sadržaj ovog materijala isključiva je odgovornost
trgovačkog društva Jamnica plus d.o.o.

Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije