Dobra vijest za sve Varaždince, ali i turiste. 'Ured' na Korzu je konačno ponovno otvoren, a to je bio povod za razgovor s direktorom tvrtke Medonja.
U idealno vrijeme, na vrhuncu Adventa, nakon nekoliko tjedana obnove otvoren je renovirani varaždinski Office bar. Za one koji slučajno ne znaju, radi se o prvom lokalu do vijećnice, koji je ujedno bio i jedan od prvih ‘butik’ kafića u gradu.
Prvi radni dan Office bara bio je 1. veljače 2014. godine, a sada je doživio i svoje osvježenje. Tom prigodom porazgovarali smo s Nevenom Medvedom, iza čije tvrtke Medonja, stoji šest odličnih lokala.
– Kada je otvoren, The Office bar je bio pravo osvježenje na, mora se priznati, uspavanom Korzu. Kako se to nekako prirodnom tokom uvriježilo, Stančićev trg okupljao je mlađu populaciju, dok ‘starija’ ekipa uglavnom i nije imala neko zanimljivije mjesto za jutarnju kavicu ili večernje razgovore uz ugodnu glazbu i atmosferu. Mislim da smo to uspjeli malo preokrenuti i Korzo staviti ga na mapu zanimljivih trgova. Drago nam je da smo sad, nakon desetljeća uspješnog rada, uspjeli osvježiti lokal, te se na taj način zahvaliti našim vjernim gostima na povjerenju i lijepim zajedničkim trenucima – ispričao nam je Medved.
Office, Medonja i Football pub – sve uspješne priče, ‘znalcima’ unatoč
– Bio je sigurno jedan od prvih kafića koji su bili mjesta za izlazak vikendom, ali bez preglasne glazbe, partyja, guranja, gužve. Druženje, ekipa, prijatelji, dobro raspoloženje uz zabavne priče i mnogo smjeha. Tako je bilo i zamišljeno – ističe Medved.
The Office baru je prethodio pub Medonja, koji je bio prvi pivski pub u gradu. I taj projekt, mnogi su dočekali sa skepsom, pošto je na tom mjestu bilo mnogo objekata koji nisu uspjeli.
– Pivnica Medonja otvorena je 6 mjeseci prije The Office bar-a, te je bila početak pivske i craft revolucije u našem gradu. Naime, do tada kafić koji je imao u ponudi 5-6 vrsta piva, smatrao se da ima dobru ponudu. Mi smo, uskoro nakon otvorenja u ponudi imali preko 200 pivskih etiketa, što je bila prava senzacija, te smo ponosni na taj detalj. Danas, također nešto više od desetljeće nakon otvaranja, imamo najveći izbor piva, a posebno smo ponosni na činjenicu da imamo najveći izbor craft točenih piva u regiji na devet točionika. I dalje smo najdraže mjesto ljubitelja najkvalitetnije hrvatske craft pive, dok se samo kod nas može uživati u orginalnom Irskom craft stoutu, vrhunskom O’hara’s-u – ističe Neven.
I treći poseban projekt, ujedno i najsvježiji je Football pub, u sklopu TTS sportskog centra.
– Lokal je preuređen, te ga nadopunjujemo novim idejama i ponudom. Football pub je jedini pravi sportski caffe bar koji okuplja sportaše našeg grada na jutarnjoj kavi i razgovorima oko sportskih tema, a u večernjim satima omiljeno mjesto rekreativaca za osvježenje nakon nogometa, badmintona, padela. Već za sljedeću godinu spremamo nove investicije u lokal kako bi u još boljem izdanju dočekao proljetni i ljetni dio sezone – nagovijestio je Medved.
‘U početku je bilo mnogo sumnji’
Zanimljivo, vlasnik uopće nije ugostiteljske struke, a unatoč tome, zajedno s još nekim drugim ugostiteljima, upravo oni su donijeli najviše novosti na varaždinsku gastro scenu.
– Moram priznati da je u početku bilo mnogo sumnji mogu li osobe koje nemaju školovanje u struci biti uspješne. Mnogi su sumnjali kad smo krenuli sa našim prvim lokalom i moram priznati da nije bilo lako, trebalo je proći dosta vremena da se usvoje mnoge stvari koje su više vezane uz praktični, radni dio. No, obzirom na 11 godina rada naše tvrtke, koliko slavimo u proljeće ove godine, očito je da smo uspjeli – kazao je vlasnik tvrtke Medonja, pod kojom se i vodi poslovanje.
Danas imaju 6 lokala, zapošljavaju 35 ljudi, što ih čini jednom od najvećih ugostiteljskih tvrtki u Varaždinu. Zanimalo nas je, da li ugostiteljski kruh stvarno tako težak, ili se ugostitelji previše žale, što nije rijedak slučaj.
– Da se malo našalim, isto kao što u u hrvatskoj imamo četiri milijuna nogometnih izbornika, isto tako imamo i toliko poznavatelja ugostiteljske djelatnosti. To je zaista kruh sa sedam kora, pogotovo od prije nekoliko godina i početka pandemije, od kad su troškovi u našoj djelatnosti drastično porasli. Treba spomenuti da rijetko koja djelatnost toliko ovisi o širokom rasponu situacija na tržištu, pa svaka kriza koje se desila zadnjih godina utjecala je prilično i na naš posao. Nema niti jedne stavke koja nije drastično poskupjela, od ulaza robe, preko raznih usluga pa, iznosa plaća i pogotovo režijskih troškova. Nažalost, još uvijek smo država sa najvećim mogućim davanjima i porezima, pa tako ugostiteljska djelatnost u Hrvatskoj ima jedan od najvećih poreznih davanja u Europi, ali i svijetu – kazao nam je Medved.
U gradu je vidljiv pomak, posljednjih godina, trebamo i kvalitetnije trgovine u centru
Što se tiče tzv. Institucionalne podrške, tvrdi da je ona od strane lokalne zajednica, u zadnjih godina, prilično solidna.
– Najveća podrška je od naše lokalne zajednice, tu prvenstveno mislim na grad Varaždin, koji zadnjih godina ima prilično sluha za ugostiteljstvo. Ipak, turizam i naša djelatnost idu ruku pod ruku i neodvojivi su, pa je logično da uz sve manifestacije i sadržaje koje grad nudi, suradnja svih dionika mora biti na visokoj razini. Posebno veseli uključenost ugostitelja iz središta grada u kreaciju samih događaja, obzirom da su zapravo naše terase, kafići i restorani jedina mjesta u središtu koja privlače i okupljaju građane i goste našeg grada. Sljedeći korak od strane gradske vlasti trebao bi biti potraga modela kako privući više vrhunskih trgovina i drugih sadržaja koji mogu privući posjetitelje, jer trenutna ponuda je vrlo skromna za grad kakav jesmo i kakav želimo postati; atraktivan i turistički poželjan – poručuje Medved.
Osim Office bara, ovih dana se vrijednu ekipu može pronaći i na kućici ispred lokala. Kao i svih ovih godina na Adventu. Kućica je nova, a zapravo se radi o prikolici.
– Mislim da redovi i velike gužve na našoj prikolici na Korzu dovoljno govore da o atraktivnosti naše ponude. Advent je ove godine kao i prošle pokazao dobitnu kombinaciju između ponude i potražnje, tako da vjerujem da će na kraju svi biti zadovoljni, od nas koji se trudimo pružiti najbolju uslugu, preko gostiju i posjetitelja, pa do vrijednih djelatnika grada i Turističke zajednice koji odlično upravljaju ovom manifestacijom – hvali Medved djelatnike TZ-a.
Danas se mora stalno inovirati, a spremni smo i za nove investicije
Tvrdi da se turističkom ponudom u Varaždinu solidno upravlja, ali uvijek se može, i mora i bolje.
– Mislim da možemo biti zadovoljni, jer Varaždin je festivalski grad, kao takav je prepoznat i uglavnom takvi sadržaji donose veliku posjećenost. Ono na čemu moramo svi zajedno poraditi je cilj da Varaždin postane grad za dnevne vikend izlete stanovnika u krugu 100 km, svojevrsno obiteljsko izletište, jer mislim da imamo mnogo toga za ponuditi. Upravo zato, moramo poraditi na kvalitetnijoj ponudi ostalih sadržaja kao što su trgovine i ponude poznatih brandova koje bi radile i subotama poslijepodne, te moguće i nedjeljama, kad imamo najviše posjetitelja. Kontinentalni turizam nisu samo lijepe fasade, šetnja čistim urednim ulicama, kavica na terasi i pogled i slikanje sa starog grada, nego miks doživljaja, emocija, zabave ali i potrošnje, pa tako gost kad dođe treba imati više mogućnosti. Samim time, gradska blagajna mogla bi biti punija na zadovoljstvo svih nas. – kazao je Neven.
Što se tiče njihove tvrtke, tvrdi da neće stati s investicijama.
– Budućnost donosi nove izazove za koje se spremamo. Prema svemu što se događalo u zadnje vrijeme , jasno je da se stvari kod nas razvijaju u smjeru onakvom kakve su danas u svim europskim državama. Mnogo je ugostiteljskih objekata već zatvorilo svoja vrata, mnogi će to učinit sljedećih godina, tako da će na tržištu ostati samo oni koji idu u korak sa vremenom i mogu se nositi sa izazovima koji su danas najkritičniji, a to su općeniti troškovi kao i potraga za kvalitetnim djelatnicima. Srećom, ponosni smo na to da većina naših djelatnika radi kod nas mnogo godina, te smo prepoznati kao tvrtka koja pruža korektne uvjete za rad. Planiramo nove investicije, te se nadam da ćemo uskoro imati i novo atraktivno mjesto za naše građane čime ćemo dodatno upotpuniti ugostiteljsku ponudu – zaključio je Medved.