Cijena nafte na svjetskom je tržištu ponovno počela divljati, a u zadnjih godinu dana bilježi se samo njen kontinuirani rast.
Zašto je to bitno? Cijena goriva u nas je bila najviša 2012. godine, kada smo litru eurosupera 98 plaćali rekordnih 11,29 kuna. Uzmemo li u obzir da su trošarine od 2014. godine do danas porasle gotovo jednu kunu, da je nafta u 2014. stajala između 100 i 120 dolara te je za eurosuper te godine valjalo izdvojiti 10,69 kuna po litri, neminovno je očekivati da će rekordne cijene goriva iz 2012. uskoro biti nadmašene.
Trenutačna cijena nafte je 71 dolar, a predviđa se daljnji rast kao posljedica odnosa SAD-a i Irana, krize na Bliskom istoku, a tu je i činjenica da visoke cijene odgovaraju svim svjetskim liderima u proizvodnji nafte, a posebno SAD-u i Rusiji. S obzirom na ove činjenice pitanje je vremena kada će se cijena nafte približiti onoj iz 2014. godine, a samim time će i cijene ‘hrvatskoga’ goriva dosegnuti nebeske granice.
Sada dolazimo do odgovora na naše pitanje, s obzirom na trošarine i s obzirom na to što se predviđa daljnji rast cijena nafte, kada ona dosegne 110 dolara cijena goriva bi u nas trebala biti malo veća od 12 kuna. Ako pak ona dosegne rekordnu 2008. godinu i cijenu 140 dolara realno je očekivati da ćemo za litru eurosupera biti primorani izdvojiti oko 15 kuna, piše portal autostart.24sata.hr.
Kada do toga dođe očekuje se intervencija države koja bi, kao i 2012. godine, trebala izaći ususret svima vozačima, pa smanjiti trošarine. Tako će se i cijena goriva smanjiti, a država će zaraditi čak i više novca nego što od toga zarađuje danas.