Nakon održane konferencije ‘Sigurnost cestovnog prometa’ brojni su posjetitelji mogli čuti mnoštvo zanimljivih, ali i zabrinjavajućih podataka. Posebnu pozornost izazvalo je predavanje o tehničkoj pouzdanosti vozila kao čimbenika sigurnosti u prometu na cestama kojeg je održao Goran Pejić, pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske.
Naime, pokazalo se kako je čak 30 posto automobila starijih od 10 godina tehnički neispravno, tj. na njima je utvrđena jedna ili više neispravnosti. Zanimljiv podatak je kako je od ulaska Hrvatske u Europsku uniju znatno povećan uvoz rabljenih vozila, a od 2014. godine u Hrvatsku je uvezeno gotovo 200 000 rabljenih vozila. U prošloj godini prosječna starost osobnih automobila iznosila je trinaest godina.
Rezultati istraživanja koje je proveo CVH pokazali su kako prošle godine, gotovo 45 000 osobnih automobila na tehničkom pregledu nije prošlo zbog neispravnih pneumatika, čija je ispravnost jedan od najvažnijih čimbenika sigurnosti u prometu.
Iznimno su alarmantni rezultati istraživanja na projektu Provjera tehničke ispravnosti vozila koja sudjeluju u prometnim nesrećama sa smrtno stradalim osobama (2014.-2016. godina) čiji je nositelj bio CVH. Rezultati su pokazali kako je 42,17 posto automobila, koji su u tom periodu sudjelovali u prometnoj nesreći sa smrtno stradalim osobama, u trenutku nesreće bilo tehnički neispravno.
Uzimajući u obzir težinu utvrđenih neispravnosti, može se zaključiti da je kod 10 do 12 posto nesreća mogući uzrok bila tehnička neispravnost automobila. Kao usporedni primjer uzeto je istraživanje u Njemačkoj, gdje je taj postotak dvostruko manji. Pokrovitelj ovog Projekta je Nacionalni program sigurnosti cestovnog prometa, a sudionici su bili Hrvatski autoklub, Fakultet strojarstva i brodogradnje i Fakultet prometnih znanosti.
‘Tehnički pregled vozila služi utvrđivanju ispravnosti vozila što ima direktan učinak na sigurnost ne samo vozača, nego svih sudionika u prometu. Kroz sva istraživanja i projekte želimo staviti naglasak na to koliko je važno da vozilo bude tehnički ispravno, jer ponekad ispravna odluka vozača ne može pomoći, ako upravlja neispravnim vozilom.’ – istaknuo je Goran Pejić iz Centra za vozila Hrvatske.
Predavanjem se istaknuo utjecaj tehničkog stanja vozila na sigurnost u prometu, a zaključeno je kako je potrebno provesti detaljnu stručnu analizu prometnih nesreća u slučajevima sa smrtno stradalim osobama u kojima se pozornost treba staviti na stanje vozila.