Benzinski motori
Benzinski su motori diljem svijeta najpopularniji pogonski sklop. Kina predvodi u tom području: ondje gotovo 100% kupaca novih automobila odabire benzinske motore. U SAD-u i Japanu ta se brojka kreće oko 75%. Motori s neizravnim ubrizgavanjem goriva još su uvijek zastupljeni u više od pola vozila s benzinskim motorom. Smanjenja veličine motora postaju sve popularnija. Kombiniranjem izravnog ubrizgavanja goriva sa smanjivanjem veličine može se smanjiti potrošnja goriva i do 15%. Isto tako, turbo punjenje pomaže motoru da postigne veći okretni moment, posebice pri niskim brzinama motora. Tako se poboljšava mogućnost ubrzanja te pridonosi užitku u vožnji.
Diesel
U EU i Indiji svaki je drugi novi automobil dizelski. No i izvan tih najznačajnijih tržišta dizelski motor postaje sve popularniji. Primjerice, Sjedinjene Američke Države su rastuće tržište; a Bosch procjenjuje da će se udio zastupljenosti dizelskog motora na tome tržištu povećati s trenutnih 3% na čak 10%, koliko će iznositi 2018. Dizel postaje sve popularniji i u Južnoj Koreji. Za mnoge Europljane njegove su prednosti već jasne: moderni dizelski motor troši i do 25% manje goriva od usporedivog benzinskog motora, dok mu je okretni moment i do 40% veći.
Hibridna i električna vozila
U Japanu gotovo svako peto novo vozilo sadrži hibridni pogonski sklop. Zbog toga je Japan neosporan predvodnik elektrifikacije. Za samo nekoliko godina registrirani broj hibrida bit će znatno veći i izvan Japana. Bosch prognozira da će 2020. godine od 113 milijuna prodanih automobila diljem svijeta, 6,5 milijuna biti pravi hibridi, 3 milijuna plug-in hibridi, a 2,5 milijuna će biti u cijelosti električni automobili (pod pretpostavkom da se 2020. godine proda 113 milijuna vozila). Čak i sada Bosch razvija široku lepezu proizvoda za to masovno tržište koja obuhvaća hibridne sustave, plug-in hibride i pogonske sklopove za potpuno električna vozila. Nadalje, Bosch razvija hibrid iz početnog cjenovnog razreda koji se temelji na 48-voltnom električnom sustavu.
Fleksibilna goriva
Pogonski sklopovi koji se pokreću i na benzin i na alkohol (etanol) osobito su poznati u Brazilu. Drugo najveće tržište za ovakvu vrstu tehnologije su Sjedinjene Američke Države. Boschevi se sustavi pokreću na čisti etanol kao i na sve mješavine etanola i benzina. Vozači su nezavisniji pošto im takav sustav fleksibilnog goriva dopušta da koriste povoljniji etanol.
CNG (komprimirani prirodni plin)
CNG pogonski sklopovi postaju sve popularniji diljem svijeta. Već deset godina prodaja na svjetskoj razini raste za 25%. U Južnoj su Koreji vozila s CNG pogonskom sklopovima već preuzela 11% udjela na tržištu. Bosch u ponudi ima cjelokupni sustav koji omogućava da se vozila kontinuirano pokreću na ovo povoljno gorivo. Ovo je značajna prednost za vozače, pošto je CNG do 50% jeftiniji od benzina te može smanjiti emisiju CO2 i do 25%.
Izvor: automobili.hr