Na prometnicama diljem svijeta i dalje prevladava bijela boja. Nedvojbeno to pokazuje BASF-ova globalna analiza distribucije boja na svjetskom automobilskom tržištu u 2017. godini.
Bijela je boja i dalje na snažnom položaju u svim segmentima i još uvijek je boja broj 1 s tržišnim udjelom od gotovo 40 posto. Zajedno s crnom, sivom i srebrnom, akromatske boje i dalje su najzastupljenije.
Što se tiče kromatskih boja, udio plave i crvene gotovo je jednak, a slijedi ih smeđa. Globalni pregled automobilskih segmenata potvrđuje da su boje življe što su automobili manji.
Sa sve većim prometom i brojem modela, SUV vozila značajno utječu na podatke o popularnosti boja. Iako su bijela i crna još uvijek na važnoj poziciji u tom segmentu, crvena, plava i posebno smeđa dobivaju na važnosti.
To je odraz očekivanog rasta i diverzifikacije raspona SUV modela. Oko 78 posto svih automobila lani je obojeno u bijelo, crno, sivo ili srebrno, a to predstavlja trajan trend.
Među akromatskim bojama, udio sive povećao se na 19 posto. Siva je sada dosegla popularnost crne.
Među kromatskim bojama, plava je i dalje u trendu. Iako je njezin ukupni udio od 10 posto ostao jednak, udio u kromatskoj paleti znatno joj se povećao: gotovo svaki drugi automobil kromatske boje proizveden u Europi u 2017. bio je plav. S gotovo 130 različitih varijanti, plava je ostala broj jedan u smislu raznolikosti boje.