S prvim danom 2018. godine na snagu su stupila nova pravila u prometu, koja bi posebno zanimljiva trebala biti mladim vozačima i onima koji će to tek postati. Najvažnija promjena odnosi se na znatno pojeftinjenje vozačkih ispita, ali će se, s druge strane, kršenje prometnih pravila teže kažnjavati, piše Index.hr.
Kako javlja HRT, polaganje vozačkog ispita do kraja ove godine stajalo je otprilike 7200 kuna, a nakon toga autoškole same mogu odrediti cijenu. Ona bi mogla biti niža i za više od tisuću kuna. Nova vozila za osposobljavanje kandidata na tehnički pregled morat će tek nakon dvije godine, a polaznici će moći učiti i na vozilima starima deset godina umjesto dosadašnjih sedam. U nekim autoškolama smatraju da će tako na cestu dolaziti loši vozači. Po novome, instruktori mogu biti zaposleni i na nepuno radno vrijeme.
Strože kazne za vozače Od 1. siječnja 2018. vrijede strože kazne, a naročito za mlade vozače. Tako će vozačima koji u dvije godine skupe devet kaznenih bodova vozačka dozvola biti poništena, nakon čega će morati pričekati dvije godine na ponovno polaganje vozačkog ispita. Što se tiče vozača starijih od 24 godine, njima će policija poništiti vozačku dozvolu nakon što prikupe 12 kaznenih bodova.
Nova pravila za vlasnike automobila
Početak 2018. godine donosi i niz novih pravila koja se odnose na vlasnike automobila. Jedna od najvažnijih promjena odnosi se na kupce rabljenih automobila. Oni su, naime, dosad za postupak prijenosa vlasništva morali otići kod javnog bilježnika, u policiju i poreznu upravu, a od 1. siječnja sve će moći obavljati na jednom mjestu.
Puno jednostavniji prijenos vlasništva nad vozilom
Konkretno, prijenos vozila moći će se obavljati u svakoj stanici za tehnički pregled vozila uz predočenje prometne dozvole i kupoprodajnog ugovora, koji ne mora biti ovjeren kod javnog bilježnika. Nadalje, usluge sudskih vještaka postat će nepotrebne, pa i u pogledu procjene vrijednosti kod oštećenih vozila.
‘Mi smo sada imali mogućnost da se od strane sudskog vještaka procjenjuje realna vrijednost rabljenog vozila, pri čemu se uzimaju u obzir kilometraža, opće stanje vozila, stanje na tržištu, pogotovo ako je vozilo oštećeno, što je bilo nekakva relacija da se ispravno procjenjuje porez na temelju realne vrijednosti vozila’, pojasnio je sudski vještak u razgovoru za HRT.
Ukida se porez na prijenos vlasništva, uvodi se nova pristojba Prema novoj uredbi o tarifama, pristojba će se računati samo na temelju starosti vozila i snage motora, bez obzira na oštećenja. S druge strane, ukida se porez na prijenos vlasništva od pet posto, a uvodi se pristojba koja bi trebala biti dosta jeftinija. Sam iznos te naknade vlada je prošli tjedan utvrdila uredbom, a kreće se od jedne kune po kilovatu (KW) za automobile starosti od 21 do 30 godina do 50 kuna po KW za aute do jedne godine.
Konkretno, procjenjuje se da će pristojba koja će se na prijenos vozila plaćati nakon 1. siječnja biti na razini 50 posto vrijednosti dosadašnjeg poreza od pet posto. Prema podacima Ministarstva financija, u 2016. je bilo izdano oko 210 tisuća rješenja s osnova trošarina na promet rabljenih vozila, što je proračunu donijelo 194 milijuna kuna, dok se u sljedećoj godini s osnova upravne pristojbe očekuje upola manji prihod, odnosno oko sto milijuna kuna manje.
Ukida se tehnički za nove automobile
Od 1. siječnja 2018. ukida se i tehnički pregled za potpuno nove automobile pa bi tako prva registracija novog vozila trebala pojeftiniti za oko 250 kuna. Iz Ministarstva financija su prošli tjedan najavili kako bi sredinom siječnja moglo doći i do promjena u oporezivanju prilikom nabave novih automobila, odnosno donošenje uredbe prema kojoj bi od oporezivanja po vrijednosnom kriteriju u cijelosti izuzeli vozila čija je prodajna cijena s PDV-om niža od 150 tisuća kuna, a takvih je oko 65 posto svih novih prodanih vozila.