Čakovec je odnedavno bogatiji za još jedan kružni tok. To je daleko bolje rješenje od semaforiziranih raskršća, ali pojedini vozači nikako da nauče kako pravilno voziti kroz kružni tok. Pa ponovimo još jedanput pravila vožnje kružnim tokom.
Dakle, vozeći se svakodnevno ili povremeno kroz kružne tokove morate biti skoncentrirani kao da ste u bolidu Formule 1. Ne zbog jurnjave, nego zbog toga što velika većina vozača ne zna osnovne propise vožnje u kružnome toku. U većini slučajeva nitko ne zna kada će netko i gdje izaći iz njega.
Program edukacije o vožnji po kružnim tokovima? Da, i to postoji, hvalabogu, a činilo se kao šala kada ga je na sastanku čelnika Primorsko-goranske županije najavio župan Zlatko Komadina.
Program je pokrenut jer se mnogi vozači ne snalaze na ‘običnim’, a kamoli dvotračnim tokovima. Posve je sigurno kako bi šest osnovnih pravila vožnje u kružnome toku, kada bi ih sudionici u prometu poznavali i primjenjivali, spriječilo stradavanje mnogo ljudi, velike štete, ubrzalo promet, uštedjelo novac… Ni mediji puno ne doprinose razrješenju problema koji je u suvremenom svijetu nepoznat ili zanemariv.
Pravila prometovanja u kružnome toku:
– Promet se odvija u kružnome smjeru, obrnuto od kretanja kazaljke na satu – sukladno prometnome znaku “kružni tok prometa”.
– Na svim kružnim tokovima vozila koja se nalaze u kružnome toku imaju prednost prolaska ukoliko prometnim znakovima nije drukčije određeno.
– U kružni tok se ulazi bez pokazivača smjera.
– U kružnome toku se ne koristi lijevi pokazivač smjera.
– Prije izlaska iz kružnoga toka obvezno se desnim pokazivačem smjera obavještava druge sudionike o namjeri izlaska. To je važno, kako onome tko vaš prolazak čeka da bi se uključio, tako i onome iza vas, koji kani skrenuti i očekuje vaš brži odlazak.
– Zabranjeno je zaustavljanje i parkiranje i u kružnome toku i u zoni kružnog toka.
Cijeli tekst o problematici vožnje kroz kružne tokove možete ptočitati na portalu Autostart.24sata.hr.