TKO ĆE I KAKO popravljati suvremene aute?

Samo na prvu činilo se kako smo zalutali na Konvenciju hrvatske autostruke (HUAS), koja je u studenome okupila sudionike iz oblasti gospodarstva, obrazovanja, mjeriteljstva, trgovine, zaštite potrošača, autoservisa i radionica… No, otvorio se u novome svjetlu jedan svijet koji u svakodnevici ne vidimo svi, zaslijepljeni brzinom i efikasnošću novih tehnologija u proizvodnji i na tržištu motornih vozila. Jer, njih malotko može pratiti, piše portal autostart.24sata.hr.

Naprimjer, obrazovanje autolimara i automehaničara, premašeni školski programi, dokvalifikacija onih koji već rade, odnosi u osiguranju vozila, zakonske odredbe… Tisuće servisnih radionica, osobito privatnih, našle su se pred zidom.

Poslovat će dok još ima krame na cestama, ali što kad im u ruke počnu dolaziti samo vozila koja su danas suvremena? Znaju li i mogu li ih popraviti? Imaju li adekvatnu opremu? Mogu li garantirati kvalitetu? Kako, ako je u Hrvatskoj prije dvije godine upisano 45 autolakirera i 50 autolimara, samo nekolicina završila je školu, a godišnje je oko 150.000 šteta?

Pokazan nam je primjer popravka istoga modela auta u ovlaštenome servisu i izvan njega. Passat koji je popravljen u ovlaštenom servisu na crash-testu je potvrdio da su svi ti sustavi pravilno reagirali, zračni jastuci su se otvorili, a oštećenje varenoga čeličnog B-stupa bilo je znatno manje negoli u istome autu popravljenom u drukčijem servisu, u kojemu se ni zračni jastuci nisu otvorili…

Stoga je u prezentaciji naglašena nužnost ulaganja u radionice kroz adekvatnu opremu, pristup tehničkim informacijama i školovanju, kako bi se novi modeli automobila koji danas imaju ugrađene nove vrste tvrdih metala radi sigurnosti putnika adekvatno popravili.

U suradnji s HGK-om pokrenuta je inicijativa, u skladu s EU normama, za podršku i razvoj radionica, neovisnih i ovlaštenih, koje vrše popravak. Uza sve teškoće radionica istaknuta je tema cijene rada, koja je u fazi analize stanja i ‘zakonitosti’. HUAS je istaknuo da su osposobljavanje i školovanje djelatnika i opremanje radionica ključ popravka vozila prema EU normama i normama proizvođača.

Radionice, neovisne i ovlaštene, koje žele raditi sve marke vozila, morat će posjedovati EUROGARANT normu ako žele popravljati ‘sve vrste’ oštećenih vozila, dok će ostale moći raditi samo lakše popravke tj. one gdje nema varenja/rezanja. HUAS kao vlasnik licence Eurogarant nudi tehnički paket podrške radionicama kako bi postale ovlaštene za popravke takvoga tipa.

Naglašen je problem popravka vozila u ‘sivoj zoni’ zbog trenda isplate štete putem pogodbe, koji je u nas porastao čak na 75 posto ukupnih isplata šteta. Osiguravatelji isplaćuju i guraju isplatu putem pogodbe, jer se ne obračunava PDV, pa im je jeftinije 25 posto! Vlasnik vozila nema novca da ga popravi u ovlaštenoj ili neovisnoj radionici! Auto tada završava u ‘sivoj zoni’ gdje su upitne kvaliteta i točnost popravka, a država je zakinuta za milijune!

Ivica Iviček, dopredsjednik HUAS-a i konzultant procesa popravka vozila, istaknuo je suradnju HGK-a i HUAS-a kao vrlo bitnu za nastavak reforme autostruke. HUAS ‘gura’ tehnički aspekt jer ima alate i znanje koje je dobio iz EU organizacije AIRC. Tako se može izračunati cijene rada prema njemačkome modelu odobrenom u Ministarstvu gospodarstva, a može se dobiti pristup tehničkim informacijama svih brendova automobila.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije