PRERADIO STARI A6 NA STRUJU Mjesečno za vožnju uštedi 1500 kn

Struja poskupljuje? Ivicu Repića koji živi u Ivancu, jednog od poznatijih hrvatskih samograditelja električnih vozila, ne plaši poskupljenje, a još ga manje plaši poskupljenje nafte ili benzina. Svakoga dana taj se elektroničar i samouki kućni graditelj automobila na struju svojim električnim Audijem A6 vozi iz Ivanca u 40 km udaljeni Ludbreg na posao i nazad doma i to potpuno besplatno. Baterije, naime, puni na javnim punionicama na kojima je to u Hrvatskoj, uz registraciju, još uvijek besplatno.

Ali, i da nije besplatno, Ivica na obiteljskoj kući ima solarne panele koji mu dnevno mogu osigurati 100 km vožnje, a 28 kWh struje pohranjene u baterijama automobila pomoću hibridnog pretvarača može koristiti i za kuhanje, navodnjavanje vrta, ali i za kućanstvo. Zapravo, struje bi iz baterija auta bilo dovoljno za četiri dana uobičajenog korištenja svih kućnih trošila.

Štedljivo pranje rublja

– E da sam u Dalmaciji gdje ima više sunca nego ovdje na kontinentu, imao bih struje za izvoz – šali se Repić i dodaje kako ga 100 km u njegovu Audiju A6 na struju po najskupljoj dnevnoj tarifi prema današnjim cijenama struje nakon poskupljenja košta 16 kuna, a ako puni baterije po noćnoj tarifi, onda 100 km može prijeći za osam kuna.

– Tjedno prelazim više od 1000 km, pa za gorivo uštedim i više od 1500 kuna mjesečno – kaže. Štoviše, Ivica Repić, koji radi na održavanju javne rasvjete u ludbreškom komunalnom poduzeću Lukom, osim solarnih panela na krovu ima i vakuumske kolektore, pa, primjerice, perilica rublja koristi već zagrijanu vodu iz spremnika topline. – Samo na jednom pranju veša tako uštedimo oko dvije kune – kaže Repić.

Stanje baterije na telefonu

Solarne panele i vakuumske kolektore za grijanje vode postavio je prije sedam godina i platio ih 35.000 kuna, a investicija se već isplatila. Zimi, kad nema dovoljno sunca, vodu zagrijava pomoću peleta, plina ili kamina na drva, koje ionako koriste za grijanje kuće. Cijeli sustav je automatiziran, a složio ga je sam. Svoj prvi prerađeni električni auto prodao je za 4500 eura u Slavonski Brod i još uvijek nakon 85.000 km vozi kod novog vlasnika.

A sada vozi električni Audi A6 iz 1996. u koji je ukupno uložio 10.000 eura, a najveći trošak su LiFepo4 baterije koje je za 7000 eura kupio u Njemačkoj.

– Kuhanje kave ili pečenje palačinki najmanji je problem. Svoj električni auto mogu koristiti kao mobilni agregat za struju široke i korisne primjene, od kampiranja do servisa. Ako mi doma nestane struje, pomoću pretvarača izmjenične u istosmjernu struju i baterija iz auta mogu koristiti klima-uređaj, perilicu rublja ili suđericu – kaže Ivica.

Njegov Audi ima domet od 200 km, a maksimalna brzina je 110 km/h. S Audijem je već odvozio 55.000 km. Sam je prilagodio Battery Management System, koji upravlja baterijom i zapravo je mozak cijelog sustava, a u svakom trenutku na svom pametnom telefonu može vidjeti kakvo je stanje baterija i koliko se treba puniti.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije