Vožnja automobila bez klima uređaja nezamisliva je većini vozača, pogotovo tijekom ljeta kada se temperature u automobilu bez problema penju i na vrijednosti više od 40 stupnjeva. Kako bi funkcionirao, klima uređaj treba energiju, što dovodi do povećane potrošnje goriva.
Koliko točno pokušali smo otkriti na tri različita automobila od kojih je jedan bio opremljen benzinskim motorom i ručnom klimom, drugi benzinskim motorom i automatskom klimom, a treći potencijalno najštedljivijom kombinacijom – dizelskim motorom i automatskom klimom. Sva tri automobila bila su podjednako jaka, odnosno imali su između 90 i 100 KS.
Potrošnja bez vožnje
U prvom testu upalili smo automobile, namjestili klima uređaje i pustili da rade sat vremena. Automobil benzinskim motorom i ručnom klimom potrošio je 0,4 litara više nego bez klime, dok su dva druga kandidata potrošili jednakih 0,2 litara više nego bez klime. Modeli s automatskom klimom u osnovi su osjetno štedljiviji piše Oryx-asistencija.hr, jer sustav se mnogo preciznije prilagođava, radi manjim intenzitetom i tako troši manje goriva.
Potrošnja na autocesti
Nakon 100 kilometara vožnje po autocesti praktično konstantnom brzinom od 130 km/h modeli s automatskim klima uređajima ponovo su imali jednaki skok potrošnje, 0,2 l/100 kilometara više nego bez klime. Model s ručnom klimom potrošio je 0,3 l/100 km više nego bez klime.
Potrošnja u gradu
Klima uređaj najviše goriva troši kada ga koristite u gradu. Ovisno o gužvama i brzini kretanja prometa rast potrošnje može biti i vrlo velik. Obavili smo dva testa, jedan u vrijeme velikih gužvi gdje smo koristili zakrčene prometnice i jedan oko podneva kada na cestama ima manje auta u kojem smo koristili inače prohodnije prometnice.
U testu s manje gužvi prosječna brzina kretanja bila je 32 km/h, a najviše je ponovo potrošio model s ručnom klimom, čak 1,4 l/100 km više nego bez klime. Benzinac s automatskom klimom trošio je 0,8 l/100 km više, a dizel s automatskom 0,7 l/100 km više.
U velikim gužvama kada je prosječna brzina kretanja bila samo 19 km/h potrošnja je dodatno narasla. Model s ručnom klimom potrošio je 2,4 l/100 km više, benzinac a automatskom klimom 1,3 l/100 km, a dizel s automatskom klimom 1,2 l/100 km više nego bez klime.
Valja naglasiti da su naši testovi izvedeni kada je vanjska temperatura bila između 25 i 30 stupnjeva, a što su vrućine ekstremnije potrošnja će još više rasti. Klima najviše troši u onom prvom periodu rashlađivanja unutrašnjosti od primjerice 35 do 22 stupnja, a tada potrošnja skače i za 4-5 l/100 km. Na sreću taj period traje relativno kratko i već se za nekoliko minuta, kada se auto donekle ohladi potrošnja se stabilizira na razumnijim vrijednostima.
Klima dakle troši gorivo i novac, a ekonomičnija je varijanta automatska klima. No za trošak, kakav god bio, većina vozača ne mari kada ih zagrije ljetnih 35 stupnjeva.