U prometnoj nesreći vozačica iz drugog automobila mi je oduzela prednost. Odmah je priznala svoju krivnju, a ja sam, budući da nisam znala što da radim, čak zvala i policiju na što su mi oni odgovorili da ako nema ozlijeđenih neka maknemo vozila s ceste.
Policija je došla nakon 45 minuta, rekli su nam kako nema potrebe za očevidom jer je riječ samo o materijalnoj šteti te da popunimo europsko izvješće o nezgodi i da će osiguranje pokriti štetu, priča Ana Blažeković iz Koprivnice. No, stvari ipak nisu završile tako jednostavno.
Ana je tri dana nakon prometne otišla u osiguravajuću kuću druge vozačice prijaviti nezgodu i štetu. Riječ je o HOK osiguranju iz Koprivnice. Žene su ispunile papire, opisale tijek prometne nesreće, nacrtale skicu. Druga vozačica potpisala je priznanje krivice za prometnu nesreću i da je suglasna da se Anina šteta naplati njene police.
– Gospođa u osiguranju nam je rekla da će kroz nekoliko dana procjenitelj izaći, poslikati automobile i napraviti procjenu štete te da nikakvih problema ne bi trebalo biti – priča Ana. Nakon nekoliko dana primila je mail u kojem stoji kako zbog previsoke štete pravna služba razmatra zahtjev. Nakon toga stigla je još gora vijest.
– Vezano uz Vaš odštetni zahtjev ovim putem Vas možemo izvijestiti da je Komisija za likvidaciju šteta odlučila otkloniti našu odgovornost za naknadu štete i odbiti isti kao pravno neosnovan.
Naime, iz uvida priležeće dokumentacije utvrdili smo da policija nije napravila očevid nezgode, a iz provedene rekonstrukcije štetnog događaja, odnosno utvrđenim oštećenjima na oba vozila ne nalazimo dovoljno materijalnih dokaza o sukladnosti oštećenja a samim time niti odgovornosti našeg osiguranika – stoji u odgovoru HOK osiguranja koji su proslijedili i našoj redakciji.
– Mi smo utvrdili da oštećenja na oba automobila nisu sukladna po visini i intenzitetu, odnosno ne mogu se dovesti u vezu pa sumnjamo da su ta dva auta uopće bila u međusobnom srazu – kaže Damir Leder iz HOK osiguranja. Iz Hrvatske udruge za osiguranje potvrđuju da svaka osiguravajuća kuća na koncu može odbiti isplatiti novac ako tako procijene.
– Europsko izvješće o nesreći može se koristiti kao odštetni zahtjev, odnosno kao izjava o okolnostima načina nastanka štetnog događaja.
Međutim, Europsko izvješće o nesreći ne predstavlja dokaz o načinu nastanka prometne nesreće, već se cijeni u korelaciji s ostalim dokazima, kao što su primjerice; saslušanje svjedoka, pregled i usporedba oštećenja na vozilima, nalaz i mišljenja vještaka, zaključuju.
Možete se žaliti, miriti ili dići tužbu protiv osiguravatelja
Ako osiguravajuće društvo ne prizna odštetu, građanin se može žaliti Pravobraniteljstvu za osiguranje koje djeluje u okviru Hrvatskog ureda za osiguranje. Moguće je pokretanje postupka za mirno rješavanje spora pred Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori ili pak podnošenje tužbe kod nadležnog suda. Zadnja opcija je ujedno i najskuplja opcija pa se osiguravateljima i građanima savjetuje dogovor.
Ako ste se sudarili sa strancem, zatražite kopiju zelene karte
Ukoliko je moguće, odmah ukloniti vozila s kolnika kako bi se mogao nastaviti normalan promet. Vozači ne smiju napustiti mjesto nesreće dok nisu popunili i potpisali Europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijenili osobne podatke i podatke o vozilima.
Preporučujemo Vam da položaj vozila i mjesto prometne nesreće premjerite te fotografirate iz veće i neposredne udaljenosti (oštećenja na vozilima, tragove kočenja i zanašanja te otpalih krhotina na kolniku…) te da važne tragove označite kredom. Dovoljno je ispuniti jedan komplet izvješća, a ako ima očevidaca i njih navedite o izvješću, piše portal 24sata.hr.