Električni automobili većini su vozača još uvijek daleka budućnost, a jedna od stvari koja je realan problem jest duže putovanje. Naime, doseg s jednim punjenjem baterija u većini tih vozila ne prelazi 150-200 km. Svakako su pogodniji za gradsku vožnju u kojoj dnevna kilometraža rijetko kada prelazi 100 km.
Ipak, može li se s njima stići s kontinenta na našu obalu? Infrastruktura je još uvijek, uz mali doseg i dugotrajno punjenje baterija, jedan od glavnih problema električnih automobila, ali posljednjih su godina stvari krenule nabolje pa po Hrvatskoj ima sve više punionica električnih automobila.
U Zagrebu ih je najviše, a dobra je popunjenost i u Sjeverozapadnoj Hrvatskoj, sve bolja u Slavoniji. U Istri, na Kvarneru pa i u Dalmaciji situacija je vrlo dobra i slobodno možemo reći da bi Jadranskom magistralom u električnom automobilu mogli odvoziti čitavom našom obalom.
Problem su i dalje punionice, jer od Zagreba prema jugu punionice se nalaze samo u Jastrebarskom, Dugoj Resi i u Memorijalnom centru Nikole Tesle u Smiljanu pored Gospića. Od Duge Rese u kojoj je punionica otvorena prije mjesec dana do Smiljana ima 152 km što je za neke od električnih auta više od realnog dosega, pa je takvo putovanje riskantno.
Tesla, kao globalni lider na tržištu, u Hrvatskoj ima svoje tri brze ‘supercharger’ punionice – u Senju, Dugopolju i Vrgorcu, a tri su još u pripremi – u Slavonskom Brodu, Otočcu i Zagrebu.
Od Karlovca prema Rijeci nema nijedne punionice pa treba računati da od Duge Rese do Rijeke ima 110 km, što je dohvatljivo ako za većinu automobila na struju ako se krene s punim baterijama.
Dakako, uvijek se električni automobil može napuniti ili dopuniti na običnoj kućnoj utičnici, ali to traje najmanje 6 do 8 sati ako se puni do kraja i putovanje pretvara u svojevrsnu avanturu. Stoga, iako je svakim danom u Hrvatskoj sve više punionica za električne automobile, duže putovanje do mora još je uvijek avantura za vlasnike električnih automobila.