Kada napravite novi Swift i odlučite se predstaviti ga novinarima u Monte Carlu, ili ste puni hrabrosti uvjereni da imate dobar proizvod, ili ste ludi.
Osim mondenog pretjerivanja Ferrarijima i Porscheima prema kojima Swift može izgledati smiješno, brzinci relija Monte Carlo na koje šaljete novinare da se provozaju otkrit će i najskriveniju manu automobila. Ali Suzuki tu nikada nije griješio. Swiftovom savršeno odmjerenom spoju dinamike i udobnosti može parirati jedino Fordova Fiesta.
Nemojte mu zamjeriti što slijedi istu ideju dizajna. Swift gura svoju dizajnersku priču kroz tri generacije i riječ je o razvoju jedne te iste ideje. Sada na bokovima ima valove, maska ima dva kuta više, svjetla su ostala okomita, a kvaka je straga skrivena iza prozora.
Stražnjem kraju možda nedostaje malo oštrine, jer suviše podsjeća na maleni Alto izdaleka. Svjetlosni potpis s LED diodama jasno ga izdvaja od dosadašnjeg Swifta. Jasno, prozori ga obujmljuju poput sunčanih naočala i time je njegova dizajnerska tema u potpunosti zadržana.
Otvorite li vrata ugodno će vas iznenaditi bogata sjedala koja su definitivno u vrhu klase. Udobna, odmjerene tvrdoće, s bogatim bočnicama – pružaju udobnost, ali i sjajno drže tijelo u zavojima. Kada se smjestite za volan, Swift će vas počastiti savršenom ergonomijom. Volan je izvrsno oblikovan, dobro odmjerene debljine, presvučen pravom kožom, podesiv da se možete fino namjestiti u sjedalu.
Savršeno je ravno postavljen, a ne ukoso kao kod nekih automobila koji imaju koso postavljenu osovinu letve volana.
Mjenjač na savršeno odmjerenom mjestu olakšava rukovanje. Već kada ga dirnete uvidjet ćete da nema čvrstu ručicu s onim čvrstim osjećajem šaltanja, ali klizi kao kroz putar. Ovaj auto su, vidi se, radili inženjeri u sprezi s vozačima.
Kada promatrate dizajn unutrašnjosti svidjet će vam se savršena simetrija, jako je zgodan trik s dva kruga – u jednom USB utičnica i AUX ulaz ispod okruglog čepa, u drugom klasična 12V utičnica. Tri okrugle kontrole automatske klime djeluju skupo. Ekran je naoko veći nego što stvarno jest jer je obrubljen lakiranom plastikom, lako se njime rukuje, ima slider za glasnoću i tu im treba skinuti kapu.
Ima i kontrole na volanu kojima se lako rukujete i snalazite od prve sekunde. Ima i pregledne instrumente i između njih ekran u boji. Ali, kako smo navikli kod Japanaca, nema baš neku teksturu plastike na komandnoj ploči koja je k tome i tvrda. Ona se vizualno gubi u ovoj dobroj priči, ali valja im na to prigovoriti, piše portal Autozona.rtl.hr.
U motornom prostoru model SHVS ima sjajni mali turbomotor od tri cilindra i s jednom litrom obujma. Možete ga daviti vozeći se pri 1500 o/min i držati se ispod 5 litara. Ne trese, ne buči, umjeren je kad radi i ne trese, a kada se razvrti jako dobro grabi sve do blokade. Imate osjećaj da bi se mogao vrtjeti i tisućicu više, pa ovako djeluje kao da ga je netko zaštopao kada pokušate izvući maksimum.
Ima i solidan paket baterija pa radi kao hibrid. To nije puni hibrid, ali dodatni okretni moment daje mu još malo potencije, a i umirujuće je gledati u ekran i puniti baterije na nizbrdicama.
Najbolji dio Swifta je vožnja. Taj auto ne umara vozača, izuzetno je udoban, lagan i okretan kada vozite smireno, a nevjerojatno fino podešenog ovjesa kada počnete voziti brže. Nevjerojatnih je 120 kg lakši od prethodnika koji je već bio među najlakšima u klasi. Osjećaj u volanu, ovjes koji ne dopušta gubitak kontrole čak i kada skakućete brzincima relija prepunim rupa, kočnice koje se lijepo doziraju i općenito sjajna komunikacija s vozačem… U razvoju Swifta se vide inženjerska i vozačka ruka.
U vrijeme kada se svi bave samo dizajnom i konfekciju lijepe na jednu te istu platformu s mlohavim ovjesom osrednjih karakteristika, ovaj je auto pravo osvježenje. Proizvodit će se u Japanu pa će cijena biti nešto viša, ali vrijedit će. Jedva čekamo 1.4 Turbo i GTI značku.
Novi Suzuki Swift možete i sami isprobati u salonima AC Baumgartner.
Čakovec – 040 328 007
Braće Graner 2, Čakovec
Varaždin – 042 421 091
Frane Supila, 7/b Varaždin
Email: suzuki@ac-baumgartner.hr
Web: www.ac-baumgartner.hr
Facebook: AC Baumgartner