KUPNJA RABLJENIH Što će se promijeniti od 1. srpnja?

Prijedlog izmjena i dopuna zakona o posebnom porezu na motorna vozila je prelijevanje iz šupljeg u prazno. Nedorečen je, a favorizira kupnju skupih vozila. Dobro je da se poveća prodaja i da roba cirkulira, ali ne smije se miješati populizam s ekologijom, rekao je prometni stručnjak dr. Željko Marušić. Napominje da je prijedlog novih davanja samo nastavak priče o apsurdnim porezima koje plaćamo pri kupnji novog auta.

– Plaćamo tri poreza, PDV, poseban porez na motorna vozila i godišnji porez. Treba ukinuti druga dva i ostaviti samo PDV. Potpuno je kriv i pristup vezan uz ekologiju i sigurnost. Porez za aute koji najmanje zagađuju treba ukinuti i smanjiti davanja za ekološki prihvatljivije te za sigurnije aute. Apsurdno je i da osiguranje jednako plaćaju novi i siguran te onaj stari i nesiguran auto – upozorava Marušić.

Do stupanja na snagu novog propisa porez od pet posto plaća se prema Eurotaxu, katalogu rabljenih vozila kojeg izdaje Centar za vozila Hrvatske. U njemu su navedene cijene rabljenih vozila po godištima proizvodnje.

Bez obzira kolilo je netko platio rabljeni auto, ili koliko je napisao u kupoprodajnom ugovoru, porez od pet posto obračunava se prema tim tablicama, piše portal 24sata.hr.

Previše vrsta poreza

Takav model oporezivanja kupnje rabljenog auta, uz Hrvatsku, imaju još Španjolska i Grčka. U većini europskih zemalja porez na stjecanje motornog vozila ne postoji, a kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila plaća se samo naknada koja pokriva administrativne troškove.

Iznos nove naknade, upravne pristojbe, vjerojatno će se plaćati prema starosti vozila i snazi motora, no kako piše u Prijedlogu zakona, ‘potrebno je utvrditi kriterije za naplatu upravne pristojbe prema starosti vozila i snazi motora izraženoj u kilovatima’.

Dodaju da će se upravna pristojba propisati u Tarifi upravnih pristojbi, no to još nije objavljeno. Budu li naplaćivali prema starosti auta i snazi motora, jednaku pristojbu platit će kupac malog i jeftinog auta s jačim motorom za gradsku vožnju i onaj koji je kupio višestruko skuplji veliki i luksuzni auto jednake starosti i motorom koji prema snazi spada u istu skupinu za obračun.

Počinje od 1. srpnja?

Bude li se naknada plaćala prema starosti auta i snazi motora, profitirat će oni koji kupuju skuplje automobile, a koji sada, kad se plaća prema tablicama, plaćaju više.

Mnoge stvari, a najvažnije su tarife i iznosi koje bi kupci trebali plaćati, još su nepoznanica, iako bi se trebale početi plaćati za manje od mjesec dana. Prema prijedlogu zakona nove pristojbe stupaju na snagu 1. srpnja, nakon objave u Narodnim novinama. Detalje o izračunu i načinu naplate nismo jučer dobili ni od Porezne uprave.

Jedino pozitivno u ovom prijedlogu je što bi postupak pri kupnji rabljenog auta trebao biti jednostavniji i brži. Sve bi se trebalo moći napraviti na jednom mjestu, u policijskoj postaji, jer bi Ministarstvo unutarnjih poslova od Ministarstva financija, Porezne uprave preuzelo administrativni postupak koji bi imao jedan korak.

Godišnji porez prebacili na tehnički da ga ne bi morali utjerivati opomenama

Prema Zakonu o lokalnim porezima, godišnji porez na cestovna motorna vozila stara do 10 godina plaća se od ove godine prilikom registracije u stanicama za tehnički. Za auto čiji motor ima između 55 i 70 kilovata, a star je do dvije godine, plaća se 400 kuna, za stare do pet godina 350, a one do 10 godina 250 kuna. Za aute s motorima do 100 kilovata porez je 600, 500 ili 400 kuna.

Prije se taj porez plaćao po rješenju Porezne uprave koje su vlasnici dobivali poštom. Sad ga poreznici ne moraju utjerivati opomenama jer bez njega nema registracije.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije