Sezona vožnje na dva kotača već je odavno započela pa svakodnevno na cestama viđamo brojne motocikle, skutere, mopede… No, na cestama ih je ipak sve manje, sve su stariji, a istovremeno raste i neprolaznost na redovnim tehničkim pregledima. Taj dio svakako nas treba zabrinjavati, jer se trebamo pitati kakva to vozila prometuju na našim cestama.
Iako su ova vozila – za koja treba imati AM ili neku od A kategorija – s tehničkog aspekta posložena u sedam kategorija, označenih od L1 do L7, mi smo obuhvatili one najbrojnije: L1, L3, L6 i L7.
Tijekom 2016. redovnom tehničkom pregledu pristupilo je 145.546 vozila iz prije spomenutih kategorija, a na ponovljeni pregled moralo je doći njih 15.058, odnosno 10,35%. To je vrlo poražavajući rezultat pogledamo li situaciju četiri godine prije, kada je na tehničkom pregledu bilo 148.570 vozila, a neispravnima se pokazalo njih 11.829, odnosno 7,96%.
Neispravne kočnice
U najvećoj mjeri, broj neispravnih tijekom 2016. odnosi se na kategoriju mopeda. Pogledamo li upravo za ovu kategoriju koji su razlozi neprolaznosti, vidimo da se 49% odnosi na kontrolne i signalne uređaje. U gotovo 29% slučajeva razlog za ‘pad’ na tehničkom pregledu bili su neispravni uređaji za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju. Zabrinjavajuće je da se s više od 20,5% na drugom mjestu nalaze neispravni uređaji za kočenje.
Kod motocikala su ti omjeri bitno drukčiji. Ovdje je glavni problem, s više od 47% udjela, neispravnost uređaja za osvjetljavanje i svjetlosnu signalizaciju, dok s gotovo 25% drugu poziciju drži segment osovina, kotača, pneumatika i ovjesa. Kod lakih četverocikala najviše je, čak 50% pregledanih, imalo problema sa svjetlima, a više od 28% imalo je problema s kočnicama, dok su na trećem mjestu – s udjelom od 25% – osovine, kotači, pneumatici i ovjes.
Svjetla najkritičnija
U nešto brojnijem segmentu četverocikala s gotovo 48 posto problema predvode svjetla, a drugi su s 28 posto osovine, kotači, pneumatici i ovjes. Sve to upućuje na to da je potrebno više pažnje posvetiti vozilima koja svakodnevno koristimo, ali i da je neophodno više paziti u prometu. Jer, oko nas je sve više vozila koja prometuju s brojnim nedostacima, od kojih mnogi izravno utječu na sigurnost vožnje.