UKIDA SE POREZ od 5 posto na rabljene aute, ali stiže novi namet

Prema trenutno važećim propisima, kupci rabljenih vozila plaćaju poseban porez na stjecanje po stopi od 5 posto na procijenjenu vrijednost vozila, ako se na to stjecanje ne plaća PDV ili porez na nasljedstvo ili darove. Dokaz o plaćenom porezu uvjet je za obavljanje registracije i prijenos vlasništva.

Porezne osnovicu odnosno vrijednost vozila određuju poreznici na temelju Kataloga rabljenih vozila (Eurotax) kojeg izdaje Centar za vozila Hrvatske, a u kojem se nalaze cijene rabljenih vozila po godištima. Ovaj model oporezivanja gotovo je nepoznat u Europskoj uniji. Prema dostupnim podacima, uz Hrvatsku, imaju ga samo još Španjolska i Grčka.

U većini europskih zemlja porez na stjecanje motornog vozila ne postoji, a kod prijenosa vlasništva rabljenih vozila plaća se samo naknada koja pokriva administrativne troškove. Primjerice, u Njemačkoj se plaća naknada od 50 eura neovisno o vrijednosti vozila, piše tportal.hr.

Prema prijedlogu Ministarstva financija i u Hrvatskoj će se ukinuti porez, a umjesto njega plaćat će se pristojba. Također, ubuduće bi se trebao pojednostaviti i skratiti administrativni postupak tako da bi se sve radnje u vezi prijenosa vlasništva nad vozilom obavljale na jednom mjestu. Tako će se i obračunavanje i naplata buduće pristojbe prenijeti iz nadležnosti Porezne uprave u nadležnost MUP-a.

Međutim, glavna novost je da se namet više neće obračunavati prema procijenjenoj vrijednosti vozila nego prema starosti vozila i snazi motori izraženoj u kilovatima. Visina pristojbe propisat će se Tarifom upravnih pristojbi, kojom se inače propisuju cijene različitih administrativnih usluga koje naplaćuju državne institucije poput pristojbe za izdavanje osobnih dokumenata, registraciju vozila i sl.

Zanimljivo je da se u prijedlogu ne spominje kolika će biti visina nove pristojbe tako da se još ne zna hoće li kupci rabljenih vozila plaćati više ili manje u odnosu na postojeći porez.

Jedino što se može zaključiti iz prijedloga je da novi kriteriji obračuna obveze idu u prilog kupcima skupljih vozila, budući da se namet više neće razrezivati prema vrijednosti vozila nego prema starosti i snazi motora.

To znači da će istu pristojbu plaćati kupac skupocjenog Mercedesa i jeftine Kie iste godine proizvodnje i snage motora. Dakle, profitirat će oni koji kupuju skuplja vozila dok će kupci manje kupovne snage za vozila iste godine proizvodnje i iste snage motora plaćati razmjerno veću upravnu pristojbu.

Inače, lani je od evidentirano 209.905 prijenosa vlasništva nad rabljenim vozilima, a država je na temelju poreza ubrala 193,8 milijuna kuna. To je znatno više nego 2015. godine kada je naplaćeno 165 milijuna kuna, piše tportal.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije