Autoplin je ponovno isplativ. Doduše, ne kao prije 2008. godine, kad mu je cijena bila na 30-ak posto cijene benzina. Dobra je vijest za one koji razmišljaju o prelasku na plin i da ugradnja plinske instalacije nikada nije bila jeftinija. Dok je u vrijeme najveće potražnje ugradnja stajala najmanje 8000 kuna, sada se plinska instalacija može ugraditi i za 5000 kn.
Na cijenu ugradnje instalacije treba dodati i cijenu obveznog atesta Centra za vozila Hrvatske (CVH). Za to vam je potrebna izjava i račun ovlaštenog servisera o ugradnji i podešenosti uređaja i opreme za pogon motornih vozila plinom (UNP-om). Cijena atesta je 1100 kuna, a nakon 10 godina mora se obaviti samo atest spremnika plina.
Vozači plinaša prilikom registracije plaćaju i 550 kuna godišnje naknade za ceste, jer u cijeni litre UNP-a nema te naknade koja se uračunava u cijenu litre benzina i dizela (zbog toga je, između ostalog, i UNP toliko jeftiniji od konvencionalnih goriva).
Isplati li se ugraditi plinsku instalaciju? Jednoznačnog odgovora nema, jer to ovisi o godišnjoj kilometraži koju radite i potrošnji vašeg automobila. Prosječna hrvatska godišnja kilometraža je oko 12.000 km, a veća potrošnja benzina znači i bržu isplativost ugradnje plina.
Za primjer smo uzeli rabljenu Opel Astru 1,6 sa 100 KS, koja prosječno troši sedam litara benzina na 100 km. Plina otprilike potroši 20% više, pa računamo na 8,5 l/100 km . Kad se dodaju dodatni plinski troškovi (ugradnja instalacija, atest i naknada za ceste), plinaši kreću s minusom od 8150 kuna, a računica je pokazala da se zbog veće cijene benzina to ulaganje isplati nakon 25.000 km.
Ako toliko kilometara radite godišnje, iduće godine od dodatnih plinskih troškova treba računati samo dodatnu naknadu za ceste (550 kuna) i redovni servis (oko 600 kuna), pa bi ušteda na prijeđenih 25.000 km bila čak 7117 kuna.
Kod BMW-a 320i iz 2005., koji prosječno troši 9,6 l/100 km benzina, ugradnja plinske instalacije isplati se već nakon 20.000 km. Ako, pak, radite prosječnu hrvatsku godišnju kilometražu od 12.000 km, kako bi vam se isplatila ugradnja plinske instalacije u Astri 1,6 trebat će pričekati oko dvije i pol godine. Ali, mislite li automobil imati na duži rok, i to je isplativo, jer nakon toga počinje značajna ušteda.
Dakako, ako razlika između cijene autoplina i benzina još uvijek budu poput današnjih.
Kupujete li novi automobil, valja razmisliti o tvorničkom plinašu. Opel i Dacia nude gotovo sve modele uz tvornički ugrađenu plinsku instalaciju. Primjerice, u Opel Corsi je doplata 4200 kuna, u Astri 3000 kuna, a u Insigniji 6000 kuna. Kod Dacije je doplata za plinsku instalaciju u odnosu na benzinski model 5000 kuna. Prednost tvornički ugrađene instalacije je što sve instalacije ugrađuje sam proizvođač, pa su one i testirane pod punim opterećenjem na stazi. Testirane su i na buku i vibracije, a na njih kupac dobiva puno jamstvo proizvođača.