Ako ste ikada posjetili Pariz, Atenu, Madrid ili Mexico City, vjerojatno ste primijetili ogromne količine smoga prisutnog u zraku oko vas. Sigurno ste pomislili koji je uzrok tome. Zašto udišemo takav zrak, kada nam donosi štetu za zdravlje? Razlog tome su naravno, automobili. Iz ispušnih sustava svih automobila na svijetu godišnje se proizvedu stotine milijardi tona štetnih CO2 i NO2 plinova, koji uz efekt staklenika donose i štetu za zdravlje.
Borbu protiv klimatskih promjena gradonačelnici četiriju svjetskih metropola odlučili su početi zabranjivanjem dizelskih automobila. Naime, dok je dizelsko gorivo učinkovitije od benzina i proizvodi manje ugljičnog dioksida, s druge strane je loša činjenica da iako manje štete okolišu, više šteti čovjeku. Izgaranje dizelskog goriva proizvodi velike količine dušikovih oksida i čađe koje direktno utječu na čovjekovo zdravlje. Stvaranje smoga je još jedna od posljedica, jer gradovi jednostavno više ne podnose onečišćenje zraka i zdravstvene probleme koje uzrokuje.
Nedavna istaživanja pokazala su da štetne čestice koje dolaze iz dizelskih automobila direktno pridonose smrti više od tri milijuna ljudi diljem svijeta svake godine. Dodatno ‘ulje na vatru’ donio je i Vokswagenov ‘Dieselgate’ skandal koji je automobilskom gigantu uzrokovao štetu od 20 milijardi dolara, upravo zbog toga jer su lagali o količinama NO2 plinova koje njihovi automobili ispuštaju, piše portal Autostart.24sata.hr.
Dosadašnji pokušaji čišćenja svijeta od štetnih automobila nisu uspjeli, no ponukani alarmantnom situacijom, čelnici četiri svjetske metropole predvođene Parizom, obvezali su se do 2025. godine uvesti potpunu zabranu dizelskim automobilima na svojim ulicama. Iako u Oslu zabrana za dizelaše već postoji, ona je samo određena na uži centar grada i u razdoblju od 06-22h.
Navedena zabrana trebala bi u potpunosti izbrisati dizelaše s ulica Pariza, Madrida, Atene i Mexico Citya, a kvaliteta zraka nedvojbeno će se poboljšati. Također, ovakva odluka imat će pozitivan utjecaj na klimu i ostaje vidjeti hoće li se još neki drugi gradovi odlučiti za isti potez i barem malo pridonijeti dobrobiti čovječanstva. Gradonačelnik Mexico Citya Miguel Angle Mancera smatra kako je ovo prilika da se uz kvalitetu zraka poboljša i javni prijevoz, a gradonačelnik Atene Giorgos Kaminis to vidi kao dio dugoročnijeg plana usvajanja novih hibridnih i električnih tehnologija u automobilima.