Bez obzira na to smatrali se redovitim ili tek povremenim vozačem, slobodno možete računati s tim da ćete se prije ili poslije u svojoj karijeri za upravljačem naći u situaciji da morate pokušati popraviti ili čak i zamijeniti vjetrobran.
Kao što to većina vozača već dobro zna, veći ili manji kamenčić s ceste, nakon što ga zahvate i podignu kotači vozila ispred vašega, često završi upravo ondje gdje će napraviti štetu, na prednjem staklu vašeg automobila. Ovisno o tome kojom je brzinom doletio i pod kojim kutem, te ovisno o koliko se velikom kamenu radi, zbrajat će se i šteta na vjetrobranu.
Nužna zamjena stakla
Ponekad je uopće ne bude, a ponekad bude tolika da na kraju ne dolazi u obzir ništa drugo osim zamjene vjetrobranskog stakla. Vjetrobransko staklo, naime, ima svoje specifičnosti te se razlikuje od svih ostalih staklenih površina na automobilu. Laminirano je, što znači da spada u skupinu stakala koja se sastoje od dva sloja stakla koja su međusobno povezana posebnom plastičnom sigurnosnom folijom.
Upravo zbog nje se, za razliku od ostalih stakala na vozilu koja spadaju u skupinu kaljenih stakala, ono ni u slučaju da primi posebno jak udarac izvana neće raspasti u milijun malih krhotina, nego će ostati učvršćeno na svom mjestu. No, to ne znači da je vjetrobransko staklo otporno na udarce.
Upravo suprotno, čak i ako vam se nakon zlokobnog zvuka udarca kamenčića o staklo učini da ste dobro prošli – jer pri vizualnom pregledu niste primijetili nikakvo oštećenje – može se dogoditi da je do oštećenja ipak došlo. Inicijalni udar, naime, ponekad ostavlja sitne, nevidljive ili jedva vidljive tragove koji se tek poslije počnu širiti po staklu, što s vremenom postaje sve opasnije.
Dogodi li vam se, dakle, spomenuti udar o staklo, važno je da ga detaljno pregledate i detektirate oštećenje. Što je ono manje, veća je vjerojatnost da ćete ga lakše i bezbolnije sanirati, ali pritom treba reagirati što je moguće brže. Sasvim mala oštećenja moguće je sanirati već i u kućnoj radinosti, posebno ako vozač već ima iskustva s takvim ili sličnim malim popravcima.
Priručni set za oko 100 kuna
U nekim specijaliziranim prodavaonicama i određenim supermarketima moguće je, naime, već za stotinjak kuna pronaći proizvode za priručno krpanje stakla, koje se temelji na ispunu sličnom onome koji, uostalom, koriste i profesionalne radionice za popravak stakala.
Ako je pukotina ipak malo veća – morat ćete u neku od specijaliziranih radionica. Tamo će znati procijeniti može li se ta pukotina uopće popravljati. Za oko stotinu kuna stručnjaci će u kratkom vremenu profesionalno obaviti posao, za što se obično dobiva i jamstvo. U najgorem slučaju, morat ćete promijeniti čitav vjetrobran, a iznosi se tada – ovisno o konkretnom modelu – broje u tisućama kuna.
Što se može popraviti?
Univerzalna pravila kažu da je u većini slučajeva moguće sanirati oštećenja manja od novčića od dvije kune i ako staklo nije raspršeno u velikom broju krhotina. Lakše je popraviti vjetrobran s kojeg je odlomljen komad stakla, nego ono s puno sitnih krhotina.
Vidno polje
Oštećenja stakla u pravilu se ne popravljaju ako se nalaze u izravnom vidnom polju vozača. Razlozi su razumljivi: ako popravak nije izveden savršeno, vozač bi mogao početi nesvjesno skretati pogled na spomenuto mjesto i time ugroziti sigurnost vožnje.
Brzina prije svega
Ako je manje oštećenje nastalo na desnoj strani vjetrobrana ili u uglovima stakala, problema ne bi trebalo biti. No, djelovati treba brzo, i to ne samo zato da bi se spriječilo širenje pukotine nego i zato da bi se postojeća mogla što kvalitetnije očistiti prije popravka.
Profesionalci mogu više
Neki se vozači kunu da je popravak u vlastitom dvorištu jednostavno i najjeftinije rješenje. To često i jest slučaj, no u specijaliziranoj radionici mogu popraviti i oštećenja na posebnim vrstama stakla, kao što su bojena ili grijana, a s njima ćete sami teško izaći na kraj.