STIŽE JOŠ JEDAN hrvatski električni automobil

Sedam godina prošlo je otkada je javnost po prvi puta ugledala električni gradski automobil s hrvatskim potpisom, a u međuvremenu tvrtka DOK-ING njime je obišla relevantne svjetske sajmove poput onih u Frankfurtu i Los Angelesu, te se redovito pojavljivala na domaćim automobilskim događanjima. No, sve do sada nismo mogli čuti ništa konkretno o pokretanju serijske proizvodnje.

Sada se vijest proširila kako tvrtka sa zagrebačkom adresom ulaže velike napore u pokretanje proizvodnje prvog hrvatskog električnog automobila, ako ne računamo tvrtku Rimac Automobili koja se u ovom trenutku orijentirala na maloserijske supersportaše. Podsjetimo kako je u dijelu javnosti koji prati automobilsku industriju tvrtka DOK-ING, inače specijalizirana za proizvodnju robotiziranih sustava i opreme za posebne namjene, prije svega poznata po gore spomenutom jajolikom konceptnom automobilu sa stražnjim slovima u obliku slova X i vrlo neuobičajenim rasporedom sjedala u kabini.

Taj je inovativan električni automobil prvo predstavljen kao XD, potom preimenovan u LOOX, a tijekom godina prikazan je u nekoliko raznih boja i inačica. Oni koji su ga osmislili o njemu tvrde sljedeće: ‘Dizajniran kao luksuzan gradski automobil, LOOX istovremeno pruža veliko zadovoljstvo u vožnji. Doking Space Frame (DSF) aluminijsko podvozje otporno je na sudare, a njegova visoka torzijska krutost osigurava sigurnost i stabilnost. Baterijski prostor je u sredini vozila, a dva ili četiri elektromotora simetrično su postavljena u prednje i stražnje sekcije, čime se dobiva niski centar gravitacije i idealan raspored mase, što poboljšava vozne osobine.’

Novi model koji će nositi ime YD tek čeka na predstavljanje, a potom i planiranu serijsku proizvodnju, te će u osnovi slijediti jednaku recepturu, otkriva direktor tvrtke DOK-ING Vjekoslav Majetić za 24sata. Dakle, radit će se o električnom automobilu manjih dimenzija čiji dizajn potpisuje Igor Jurić, zaslužan i za prethodni model, a konačan izgled još uvijek se drži u tajnosti pa za sada nemamo fotografije niti crteže koji bi najavili novitet. Razlike u odnosu na XD između ostaloga bit će u broju sjedala (četiri u odnosu na tri) i novim LiFePO4 baterijama s kojima bi YD trebao imati autonomiju između 300 i 400 kilometara.

Osim specijalizirane opreme, DOK-ING proizvodi električne skutere za profesionalnu upotrebu, a tvrtka se nedavno pohvalila isporukom od 400 primjeraka u Španjolsku, gdje ih prvenstveno koriste dostavne službe, pošte i iznajmljivači skutera. Ovogodišnji plan je proširiti se na tržišta Italije, Francuske i Nizozemske. Uz to, posjetitelji prošlogodišnjeg zagrebačkog auto showa mogli su razgledati i konceptni multifunkcionalni TomTom, električno vozilo koje se jednostavno može prenamijeniti iz malog kipera u putničko vozilo za prevoženje osam osoba. Najavljeno je da će njegova cijena iznositi oko 150.000 kuna, prenosi portal Automobili.dnevnik.hr.

Povezani sadržaj
Preporučeno
Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video?
Pošaljite nam na mail info@varazdinski.hr ili putem forme Pošalji vijest
Komentari
Najnovije