Sedam godina prošlo je otkada je javnost po prvi puta ugledala električni gradski automobil s hrvatskim potpisom, a u međuvremenu tvrtka DOK-ING njime je obišla relevantne svjetske sajmove poput onih u Frankfurtu i Los Angelesu, te se redovito pojavljivala na domaćim automobilskim događanjima. No, sve do sada nismo mogli čuti ništa konkretno o pokretanju serijske proizvodnje.
Sada se vijest proširila kako tvrtka sa zagrebačkom adresom ulaže velike napore u pokretanje proizvodnje prvog hrvatskog električnog automobila, ako ne računamo tvrtku Rimac Automobili koja se u ovom trenutku orijentirala na maloserijske supersportaše. Podsjetimo kako je u dijelu javnosti koji prati automobilsku industriju tvrtka DOK-ING, inače specijalizirana za proizvodnju robotiziranih sustava i opreme za posebne namjene, prije svega poznata po gore spomenutom jajolikom konceptnom automobilu sa stražnjim slovima u obliku slova X i vrlo neuobičajenim rasporedom sjedala u kabini.
Taj je inovativan električni automobil prvo predstavljen kao XD, potom preimenovan u LOOX, a tijekom godina prikazan je u nekoliko raznih boja i inačica. Oni koji su ga osmislili o njemu tvrde sljedeće: ‘Dizajniran kao luksuzan gradski automobil, LOOX istovremeno pruža veliko zadovoljstvo u vožnji. Doking Space Frame (DSF) aluminijsko podvozje otporno je na sudare, a njegova visoka torzijska krutost osigurava sigurnost i stabilnost. Baterijski prostor je u sredini vozila, a dva ili četiri elektromotora simetrično su postavljena u prednje i stražnje sekcije, čime se dobiva niski centar gravitacije i idealan raspored mase, što poboljšava vozne osobine.’
Novi model koji će nositi ime YD tek čeka na predstavljanje, a potom i planiranu serijsku proizvodnju, te će u osnovi slijediti jednaku recepturu, otkriva direktor tvrtke DOK-ING Vjekoslav Majetić za 24sata. Dakle, radit će se o električnom automobilu manjih dimenzija čiji dizajn potpisuje Igor Jurić, zaslužan i za prethodni model, a konačan izgled još uvijek se drži u tajnosti pa za sada nemamo fotografije niti crteže koji bi najavili novitet. Razlike u odnosu na XD između ostaloga bit će u broju sjedala (četiri u odnosu na tri) i novim LiFePO4 baterijama s kojima bi YD trebao imati autonomiju između 300 i 400 kilometara.
Osim specijalizirane opreme, DOK-ING proizvodi električne skutere za profesionalnu upotrebu, a tvrtka se nedavno pohvalila isporukom od 400 primjeraka u Španjolsku, gdje ih prvenstveno koriste dostavne službe, pošte i iznajmljivači skutera. Ovogodišnji plan je proširiti se na tržišta Italije, Francuske i Nizozemske. Uz to, posjetitelji prošlogodišnjeg zagrebačkog auto showa mogli su razgledati i konceptni multifunkcionalni TomTom, električno vozilo koje se jednostavno može prenamijeniti iz malog kipera u putničko vozilo za prevoženje osam osoba. Najavljeno je da će njegova cijena iznositi oko 150.000 kuna, prenosi portal Automobili.dnevnik.hr.