Nesiguran ste ili neiskusan vozač ili ste primijetili nešto neobično na gumama? Ne znate kada je pravo vrijeme da ih zamijenite, a da to nije nakon što neočekivano i nekontrolirano prokližete usred zavoja? Uz pet pokazatelja koje izdvajamo naučit ćete osnovne metode koje će vas na vrijeme uputiti k vulkanizeru, piše portal Autostart.24sata.hr.
1. Dubina kanala
Prvo na što valja obratiti pozornost jeste dubina profila guma, a najjednostavniji “trik” je da kovanicu od 10 lipa stavite u kanal gume. Optimalno je da guma prekriva rub kovanice, no ako kovanica nimalo ne “ulazi” u gumu vrijeme da počnete razmišljati o zamjeni. Isto se može postići i mjerenjem kanala preciznim alatom, odnosno popularnim ‘šublerom’.
2. Tlak u gmama
Vozačima se preporučuje provjeravanje tlaka u gumama svaka dva tjedna pomoću mjernih uređaja koji se mogu naći na većini benzinskih postaja. Tlak bi trebao biti u normama koje je propisao proizvođačm, a koje se nalaze na otvoru spremnika goriva ili na okviru prednjih vrata. Ako primijetite gubitak tlaka i tromiji upravljač vjerojatno je riječ o neispravnoj gumi, odnosno gubitku tlaka zbog zabijenoga čavla ili nekoga drugog oštećenja.
3. Oštećenja
Što se tiče oštećenja, na njih valja obratiti najviše pozornosti jer se s vremenom gume neizbježno oštećuju i gube svoja svojstva. Na vanjskome rubu gume treba provjeriti ima li vidljivih oštećenja poput pukotina, otkinutih dijelova ili ‘balona’ U tome slučaju hitno valja promijeniti oštećenu gumu, a uzrok takvim oštećenjima najčešće su gruba penjanja na rubnike, koji su noćna mora svake gume.
4. Geometrija
Popularno nazvani ‘špur’ ili ‘optika’ bitno utječe na vozna svojstva svakog automobila, kao i na pravilnu potrošnju guma. Primijetite li nepravilno trošenje guma najčešći je uzrok ‘raštimana’ ‘geometrija’, što uzrokuje trošenje gume s jedne strane više nego s druge. Test provjere geometrije provodi se u radionicama vulkanizera koji imaju posebne instrumente opremljene senzorima, koji mjere raspodjelu gazne površine na cestu. Rezultati otkrivaju važne informacije i upućuju na stanje guma. Također. ako je riječ o oštećenju dijelova ovjesa, to može utjecati na gaznu površinu te brzo posve uništiti gumu.
5. Buka
Nove gume proizvedene su tako da budu što tiše u vožnji, što u slučaju da primijetite neobično jkču buku guma u vožnji govori kako je vrijeme za zamjenu. Jednostavan test može se provesti tako da se osluškuje buka pri 80 km/h i u neutralnome stupnju prijenosa, naravno – sa stišanom glazbom i ostalim “proizvođačima” zvukova u automobilu. Ako buka postane jača nakon mjesec dana, automobil valja odvesti na provjeru.