Nekada su mali sitni lopovi ulazili u dvorišta i zadovoljavali se sitnim plijenom, poput purica i pilića, a danas njihovi nasljednici ‘operiraju’ po parkiralištima. Sve je više krađa najlakše dostupnih autodijelova, ali naoko lake krađe izazivaju velike glavobolje vlasnicima.
Nakon antena i ratkape su sve češće mete, kao i kotači. Često viđamo aute na klocnama, bez guma i naplataka, karoserije bez zaštitnih znakova brendova, antena, lajsni, a u novije vrijeme pile se i katalizatori.
Krađe su usko povezane i s otkupom sekundarnih sirovina. Katalizatori su najtraženija roba na crnome tržištu. Iznutra su obloženi ‘plemenitim’ metalima poput platine, srebra, zlata i bakra (kemijskom obradom iz njih se može izdvojiti do 30 grama platine, odnosno 8-10 grama zlata).
Policija takvu krađu kvalificira kao teže kazneno djelo, a po riječima mehaničara najtraženiji su ‘veliki0, aluminijski katalizatori s Citroenovih vozila poput Xsare Piccaso HDi. Oni na crnome tržištu ili na običnim reciklažnim centrima postižu cijenu od 1000 do 1500 kuna. Primijetite kako nešto nije u redu tek kad upalite auto i čujete čudan zvuk iz auspuha. A tada je već kasno.
Druga kategorija ‘teških’ krađa odnosi se na otuđivanje aluminijskih kotača s gumama, koji su također čest plijen revnih kriminalaca. Sitni ‘lopovluci’ nisu osnova za podizanje ozbiljnije istrage. Po tim pravilima ukradu li vam antenu uglavnom će se sve završiti bez ozbiljne policijske istrage. Isto tako bit će i kada vam ‘maznu’ lajsnu s vrata, ratkape s kotača ili znak marke s vašega ljubimca. Apsurd je i veći jer je težak put do nadoknade štete.
Lopove je teško, zamalo nemoguće uloviti, a od kasko-osiguranja teško je naplatiti štetu. Potreban vam je policijski zapisnik koji čekate najmanje 15-30 dana, a možete ga podići u policijskoj postaji donesete li 20 kuna državnih biljega. , piše portal Autostart.24sata.hr