Jedan od ključnih faktora pri dizajniranju modernih automobila je sigurnost. Pitanje je vremena kada će iz pepeljara iskakati zračni jastuci. Američki osiguravajući institut za sigurnost prometnica (IIHS) sada se ponovno vraća korijenima sigurnosti – svjetlima, konkretnije farovima. IIHS razvija program različitog vrednovanja farova: samostalni program vrednovanja je trenutno u razvoju, a uskoro će zasebno testiranje farova biti potrebno ako vozilo misli postići Top Safety+ rezultat i to do 2017. godine.
Najsigurniji farovi su adaptivna svjetla koja koriste kamere, senzore upravljanja i električne motore koji usmjeruju farove prema kutevima ceste. U IHHS-u kažu da su upravljana svjetla povezana s najvećim smanjenjem sudara prema izvještajima osiguravajućih kuća. Inače, nije na odmet spomenuti zanimljivu činjenicu da su automobili koji su imali adaptivna “upravljana” svjetla u SAD-u bili prije zabranjeni: najbolji primjer za to je Citroen DS, popularna žaba, koja je 60-ih u SAD-u prodavana s fiksiranim farovima. Inače, zabrana se odnosila prema američkom zakonu o sigurnosti iz 1940.
Vozila koja imaju adaptivne upravljive farove poput Mazde, Mercedes-Benza i Volva imaju 10% manje prijavljenih sudara kod osiguravajućih kuća u odnosu na automobile s fiksnim farovima. Svakako treba imati na umu da su adaptivna svjetla postala standard kod luksuznih brandova (kao i nekada ranije) koji, logično, imaju veću razinu sigurnosti, a u IIHS-u smatraju da su jednim dijelom za to zaslužni i adaptivni farovi.
U svakom slučaju jedino će vrijeme pokazati koliko će tehnologija adaptivnih farovi ukupno doprinijeti sigurnosti vozila, piše portal Automobili.dnevnik.hr.