Poznato je da nesreća gotovo nikada ne dolazi sama, a kada je iza vas nešto što bismo mogli nazvati i katastrofa (iako ste krivac isključivo vi), naivno bi bilo vjerovati da će oporavak biti uglađen proces. Jedno vodi drugome i uz dobro poznati domino efekt, došlo je do toga da šest od deset Volkswagenovih tvornica u Njemačkoj privremeno ugase strojeve i da se obustavi proizvodnja Golfa i Passata, dakle najprodavanijih modela, ali i slaganje motora, mjenjača i uređaja za kontrolu štetnih emisija.
Što se dogodilo iza scena ne možemo znati, no ono što se navodi kao razlog tomu sudski je proces vođen s dva dobavljača – Car Trimom za presvlake sjedala i ES Automobilgussom za dijelove prijenosnog sustava, koje spadaju pod Prevent grupaciju iz Bosne i Hercegovine. Na njezinom se čelu nalazi poznati poduzetnik Nijaz Hastor, jedan od najbogatijih državljana BiH, koji svoje poslovno carstvo gradi u oko 15 zemalja. Njegove su tvrtke odbile dostaviti potrebne dijelove Volkswagenu, koji je zbog nedostatka istih na zalihama bio prisiljen na neuobičajene i drastične mjere.
Dobavljači, koji smatraju da Volkswagen pokušava riješiti svoje probleme prebacujući teret na njihova leđa, kao razlog prekida isporuke dijelova njemačkom divu navode nenajavljenu i neopravdanu promjenu starog ugovora i otkazivanje narudžbe vrijedne 500 milijuna eura Car Trimu. Osim toga, Volkswagen je navodno odbio isplatiti 58 milijuna eura odštete, koje dobavljači potražuju zbog adaptacije pogona za prethodno dogovoren posao s kojim se trebalo krenuti sljedeće godine.
Iz njemačke tvrtke, koja muku muči s nizom tužbi temeljenih na prošlogodišnjem skandalu, smatraju da je takav potez nemaran, što je razumljiv stav s obzirom na to da procjene govore o gubicima od 70 do 100 milijuna eura tjedno.
Nakon što su se iz Prevent grupacije prvotno oglušili na odluku suda koji je od njih zahtijevao da nastave s dostavom, srećom dogovor je postignut i Volkswagen neće biti prisiljen od suda tražiti pristup proizvodnim halama i dijelovima. Proizvodnja automobila nastavit će se od ponedjeljka, nakon što stoji od četvrtka u slučaju Passata, odnosno ponedjeljka u slučaju Golfa, dok će tvornice za komponente ubrzati proizvodnju u sljedećih par dana kako bi dostigle uobičajene brojke.
Iako pojedinosti novog dogovora nisu poznate, objavljeno je da on uključuje suradnju sljedećih šest godina, ali i mogućnost da Volkswagen nabavi do 20 posto lijevanih dijelova od drugog dobavljača. Također, spominje se isplata 13 milijuna eura kompenzacije, piše portal Automobili.dnevnik.hr.