Prosječna cijena autoosiguranja krajem 2015. bila je 17 posto niža nego godinu ranije, no pomalo posustaje slobodan pad cijena kojemu svjedočimo već godinama, a posebno je izražen od našeg ulaska u EU i stvarne liberalizacije tržišta. Dokaz? Internetski portali naših osiguravatelja, koji u mnogim slučajevima (Croatia osiguranje, Allianz, HOK…) uz orijentacijski izračun cijene police nude i mogućnost kupnje autoosiguranja.
Internetske ponude sredinom 2016. znatno su bliže onima koje se dobivaju razgovorom s osiguravateljima, a razlog tome je, između ostaloga, očigledno usporavanje pada cijena autoosiguranja. Prethodnih godina, naime, svjedočili smo situaciji da informatički odjeli osiguravatelja zbog slobodnog pada cijena ne stižu unositi nove parametre u izračune i pravovremeno osvježavati podatke, što je redovito za posljedicu imalo šokantno visoke ponude na internetu. Pa čak i nebulozne, dovoljno da nas natjeraju na zaključak da je budala onaj tko kupi autoosiguranje gledajući u računalo, bez mogućnosti cjenkanja s prodavačem osiguranja.
Danas je, međutim, nemoguće doživjeti iskustvo od lani, kad nam je za Ford Focus 1.6 TDCi iz 2005. koji već godinama koristimo kao testnu mulu u potrazi za najpovoljnijim osiguranjem, kalkulator izbacio ponudu autoosiguranja od 2134 kn. Da bi nam zatim u poslovnici tog istog Izvor osiguranja, čak i prije nego smo se počeli cjenkati, bila ponuđena polica za tek 1362 kn. Znači, povoljnija za 772 kn, odnosno 36 posto.
Najbolje tome svjedoči iskustvo sa Croatia osiguranjem – ugovarajući obvezno autoosiguranje preko interneta, kalkulator nam je uz osiguranje vozača i putnika (40.000/80.000 kn) izbacio iznos od 1502 kn. S druge strane, kod zastupnika osiguranja za istu stvar isposlovali smo cijenu od 1526 kuna. Što znači da je ta ponuda cjenovno bila otprilike jednaka.
Ponude dobivene preko online kalkulatora, naime, ne samo da više nisu upečatljivo skuplje, nego su ponekad i povoljnije od onih dobivenih u razgovoru s trgovcima. I to značajno… Primjerice, kalkulator Allianz osiguranja izračunao nam je premiju od 1293 kuna (uz osiguranje vozača i putnika na 40.000/80.000), dok smo od njihovog trgovca za to isto osiguranje dobili ponudu od 1470 kn. Odnosno, dovelo nas se u poziciju da istu stvar platimo gotovo 200 kuna više ako ne koristimo uslugu internetskog kalkulatora. Što sasvim jasno pokazuje da se pravila igre polako mijenjaju. I to na gore.
Ipak, većina trikova koje spominjemo od 2013. i liberalizacije tržišta još uvijek daje rezultat, samim time što većina osiguravatelja na tržištu još uvijek ne nudi mogućnost kupnje police preko interneta, nego zaradu očekuje od postojeće mreže trgovaca. Čime se, naravno, pruža mogućnost za cjenkanje, piše portal Jutarnji.hr/autoklub.
Veliki prostor za uštedu krije se u komercijalnim popustima. Što bi to bilo? Iza tog naziva krije se potencijalna provizija zastupnika, koja seže i do 20 posto. Nažalost po prodavača, u taj se novac lako zagrabi, obzirom da je zastupnicima cilj prodati policu gotovo pod svaku cijenu, jer im u suprotnom prijeti otkaz kao posljedica neispunjenog godišnjeg plana. Samo u 2015., pokazuju podaci Hrvatskog ureda za osiguranje, osiguravatelji su se trajno razišli sa čak 1000 zaposlenika, što znači da ih na plaći imaju točno 10 posto manje nego 2014. Neki postotak, shvati li trgovac da imate i druge, cjenovno slične ponude, tako ćete sigurno ubrati. A time možete pobiti štetu koja vam prijeti ako nemate 50 posto bonusa, ili ako auto registrirate u Zagrebu, a ne Osijeku ili Rijeci.
Isto osiguranje, a cijena se razlikuje 438 kuna
Naša ljestvica pokazuje cjenovno najisplativije ponude za plaćanje u gotovini i bez ikakvih dodataka. Isplativost police autoosiguranje inače prilično ovisi o cijeni osiguranja putnika i vozača, koje neki nude besplatno (HOK), a drugi uz doplatu od 25 (Generali) do 120 kn (Euroherc). Što automatski utječe na poredak.
Velebit 1010 kuna
Ergo 1030 kuna
Generali 1141 kuna
Triglav 1189 kuna
Allianz 1197 kuna
Grawe 1197 kuna
HOK 1247 kuna
Jadransko 1255 kuna
Wiener 1286 kuna
Croatia 1337 kuna
Izvor 1357 kuna
Euroherc 1448 kuna
Pet koraka do najpovoljnije police autoosiguranja
1. Provjerite cijene na internetu
Premije ponuđene na internetskim stranicama dosad su bile napuhane i lako su se rušile cjenkanjem. To je i dalje moguće, makar su kalkulatori precizniji i ponude realnije. Čak ih se ponekad isplati kupiti – u Allianzu smo upravo na internetskoj stranici dobili najpovoljniju, koja je pritom vrijedila i za kupnju na rate
2. Nazovite poslovnice
U razgovoru preko telefona uopće se ne treba se sramiti reći koliko nude drugi osiguravatelji, jer to samo pridonosi spuštanju cijene. Pritom se može nazvati i više poslovnica istog osiguravatelja, obzirom da i unutar istoga društva cijene znaju varirati i preko 200 kuna. I to bez nekog posebnog razloga…
3. Ne vjerujete u bajke o popustima
U razgovoru će vas pitati o godinama, bonusu, registarskom području… Sve to im naravno i recite, no trebate znati da sve to uopće nije ključno za konačan iznos premije. Odnosno, važno je kao i direktorski popust, koji vam nude kad više ne znaju kako bi objasnili dodatno spuštanje cijene…
4. Skupite što više ponuda
Što više obavite poziva, više ćete uštedjeti. U dva sata moguće je dobiti i 10 ponuda, koje se razlikuju u više od 400 kuna. Ne nasjedajte na marketinške fore i spektakularne akcijske ponude… To što je netko spustio cijenu na 20 posto ne znači da je povoljniji od nekoga tko nije uložio novac u reklamnu kampanju
5. Otiđite u poslovnicu
Prije nego ustanete od stola telefonski odradite još jednu rundu cjenkanja. Možda nećete srušiti cijenu, ali ćete dobiti na poklon nekakvo dodatno osiguranje, putnu asistenciju ili će vam ponuditi istu cijenu na obročno i gotovinsko plaćanje