Nitko zbog negativnih prekršajnih bodova ove godine nije upućen na ponovno polaganje vozačakog ispita! I broj onih kojima se zbog 9 prikupljenih bodova propisuje zabrana upravljanja motornim vozilom na 9 ili 12 mjeseci iz godine u godinu sve je manje. Žalosno je i što se već sedam godina zbog prikupljenih šest bodova ne upućuje na dodatna predavanja o prometnim propisima.
Naime, još 2008. zakonodavac je odlučio ukinuti edukativna školovanja, jer se štedjelo. Možda bi to bilo opravdano da broj prekršaja, prekršitelja, ozlijeđenih i smrtno stradalih otad nije stalno rastao. U prvih 125 dana ove godine život je izgubilo 99 sudionika cestovnome prometu, 10 posto više nego u istome razdoblju lani. Nastavak je to negativnoga trenda iz prošle godine.
Godina 2015. ostat će upamćena kao prva, nakon daleke 1980., u kojoj se povećao broj poginulih na prometnicama. Očigledno da 13 posto više, odnosno 40 mrtvih više u prošloj godini nego u 2014. nikoga nije pretjerano uzbudilo. Štoviše, u prva četiri mjeseca ove godine broj onih koji su život ostavili na našim cestama porastao je za novih 10 posto.
Mnogo je razloga koji upozoravaju na negativne trendove i sasvim sigurno kako kazneni bodovi nisu jedini generator sve gore situacije na cestama. Nisu jedini, ali su zasigurno doprinijeli opuštenosti mnogih vozača pa i sve alarmantnijim brojkama.
Puno veći obol stanju sigurnosti na našim prometnicama dali su sve stariji automobili, sve lošije lokalne i gradske ceste, neimaština koja veliku većinu onemogućava da koristi višestruko sigurnije autoceste, baš kao što se i samo društvo počelo baviti samo sobom. Politička previranja i ‘foteljašenja’ bacili su u drugi plan Nacionalni program sigurnosti na cestama.
Policija se još koliko-toliko bavi sve složenijom situacijom u prometu, evidentiraju prekršitelje, djeluju na cesti no što to vrijedi kada je pravosuđe tromo, a Ministarstvo prometa se i nadalje više bavi bojanjem tunela i prodajom autocesta nego onim najvažnijim – čuvanjem života!
Za rubriku je vjerovali ili ne podatak da se one kojima je u posljednjih pet godina trajno oduzeta vozačka dozvola i koje se upućuje na ponovno polaganje vozačkog ispita može izbrojati na prste jedne ruke. Prošle je godine najrigoroznijom prekršajnom kaznom u nas ‘rebnuto’, slovom i brojem, njih troje. Na primjer, Policijska uprava Osječko-baranjska procesuirala je dvojicu višestrukih prijestupnika, a PU Virovitička jednoga no ni oni još nisu pravomoćno osuđeni.
Policijski djelatnici upozoravaju kako je zakon koji regulira negativne prekršajne bodove apsurdan i loše napisan. Naprosto je nemoguće ‘zaraditi’ trajno oduzimanje vozačke dozvole, nakon kojega posljedično slijedi ponovno polaganja vozačkog ispita nakon dvije godine, piše portal Autostart.24sata.hr.