Nije lako kupovati rabljeni auto, jer pogreške su skupe. Nitko na sljedećem servisu ne želi čuti rečenicu: ‘Gospodine, vaš je auto bio razbijen’. Pogotovo nakon što ga je nekom simpatičnom djedici ispod cijene oteo iz dvorišta. Kupnja rabljenog je rizik, a kupnja novog auta apsolutna sigurnost. Za početak, morate filtrirati potencijalno dobre aute već u oglasu. Nije lako, ali pomoći ćemo.
Usred ljeta kupujete, a jeftini Clio uslikan na snijegu. Ako se prodaje osam mjeseci, možda ima dobar razlog. Bio je razbijen i loše popravljen, cijena je previsoka, možda nešto treće. Ima i entuzijastičnih s popisom ugrađene opreme i s previše detalja. Tu najvjerojatnije nećete proći povoljno, a i uređenje je stvar ukusa. Jednostavan oglas s potpunim opisom stanja od par rečenica uvijek je najbolji smjer.
Orijentirajte se na svježe oglase i zovite telefonom. Jeste li vi vlasnik i je li auto pod teretom? Razlog prodaje? Koliko dugo vozite taj auto? Ne mora biti prvi vlasnik, ali auto koji je godinama u vlasništvu jedne osobe uvijek je bolja kupnja. Često ćete čuti ‘dobio sam ga pod račun’, a u tom slučaju dobro provjerite dokumente, punomoći i ostalo. Ili jednostavno nađite drugi auto.
Ne kažemo da ne treba imati posla s preprodavačima, ali ‘žmuklera’ ima napretek. Pitajte prodavatelja što god hoćete, slušajte odgovore i tražite nelogičnosti. Izbjegavajte aute koji su bili udareni. I pazite se onih koji su ‘bili malo ogrebani, pa smo na kasko farbali stranicu’ jer se iza toga često krije zamka.
Auto koji je bio razbijen nije bauk. Ako je popravak izvršen dobro, nema bojazni. Auti iz gradova su često oštećivani u lakšim sudarima i to nije problem ako je popravak dobro napravljen. Oni s malo boljim poznanstvima saznat će je li ikada bila isplaćena šteta putem kasko-osiguranja.
Ako je račun za dijelove bio visok, budite oprezni. Na samom automobilu se na puno detalja može vidjeti je li bio popravljan. Kakvi su zazori između dijelova karoserije? Jesu li sva stakla isto godište? Nedostaju li kopčice na branicima? Ima li tragova lakiranja na brtvama i rubovima karoserijskih dijelova?
Najvažnije je otkriti je li auto bio jače razbijen. Današnji motori ne sline, ne kašlju, ne štelaju se i zaista je teško otkriti je li motor jako dobar, samo dobar ili loš. Upalite ga na hladno, ako se ne stiša brzo budite sumnjičavi. Prije paljenja pogledajte ima li taloga na čepu ulja i je li vidljivo curenje ulja. Upalite ga, promatrajte ima li dima. Plavi nikako ne želite vidjeti, to je znak da je motor na umoru i da troši ulje. Oko motora su uvijek kartice servisa, proučite što je sve rađeno.
Vrijeme je za probnu vožnju. Nikada, ali NIKADA nemojte kupiti rabljeni auto koji niste provozali. Vuče li u stranu? Ubrzava li ravnomjerno? Drži li pravac pri kočenju? Lupka li na neravninama? Ako ste poznavatelj, odmah ćete znati što je posrijedi, a ako ste laik, odvezite auto stručnjaku da ga pogleda. Uvijek je najbolje ići u ovlašteni ili specijalizirani servis. Kad ustanovite što sve treba mijenjati, izračunajte koilko to košta i čuvajte tu misao za cjenkanje kasnije.
Odvezite se do stanice za tehnički pregled. Naime, tamo uz naknadu od 26,25 kuna možete doznati koliko je kilometara auto imao na svakom pojedinom tehničkom pregledu. Nađete li nepravilnost, okrenite se i dajte petama vjetra.
Auta ima pun oglasnik. Ako niste našli ništa sumnjivo, možete prijeći na sljedeći korak za dodatnu sigurnost: riječ stručnjaka. Naime, važno je da se sami uvjerite sa 90-postotnom sigurnošću da je to to, jer nema smisla plaćati preglede za pet automobila i učiti na pogreškama koje odmah možete lako uočiti.
Ako ste sve napravili kako treba, stručnjak će samo potvrditi ono što ste i sami vidjeli, ali spavat ćete mirnije. Jasno, niti približno onoliko sigurno kao kad kupite novi automobil, zaključuje portal Jutarnji.hr/autoklub.