Autoprijevozničke tvrtke za svaki kamion moraju plaćati RTV pristojbu , a istu obvezu imaju i autoškole. To je zato što automobili imaju radioprijamnike, javio nam se ogorčeni vlasnik autoškole.
Dodaje kako je riječ o apsurdnom nametu jer tijekom obuke budućih vozača i tijekom njihovih ispita radio ne smije biti ni uključen.
– Neke autoškole željele su izvaditi radioprijamnike iz vozila, ali leasing kuće u čijem vlasništvu je većina automobila, to gotovo nikad ne žele odobriti – nastavlja čitatelj.
No od činjenice da plaćaju RTV pristojbu za svako vozilo još ih više iritira to što po 80 kuna navodno moraju plaćati za svako računalo jer se preko računala može pratiti radio i TV program.
– Zakon o sigurnosti prometa na cestama i Pravilnik o osposobljavanju kandidata za vozače propisuju autoškolama posjedovanje najmanje dva računala kako bi uopće dobile dozvolu za rad. Jedno računalo povezano je s Hrvatskim autoklubom, koji i provodi vozačke ispite, a drugo treba za provedbu nastave – kaže vlasnik.
Izračunao je da mala autoškola, koja u prosjeku ima pet vozila i dva računala, godišnje HRT-u plati 6720 kuna. Toliko plaćaju male autoškole, a velike imaju i više automobila i više računala. No ako računamo da svaka ima samo pet vozila i dva računala, a u Hrvatskoj je 500 autoškola, znači da HRT samo od njih godišnje “pobere” 2,4 milijuna kuna.
– A sve to za jedno veliko ništa – zaključuje vlasnik.
Na HRT-u kratko odgovaraju kako vlasnici autoškola moraju plaćati jer tako propisuje Zakon o HRT-u. No iz njihova odgovora nije jasno mora li se plaćati za računala.
– Za računala koja se upotrebljavaju za poslovne potrebe i koja ne služe kao prijamnici audiovizualnih sadržaja, autoškole ne trebaju plaćati mjesečnu pristojbu – odgovaraju na HRT-u.
Prije nekoliko mjeseci mediji su pisali o HRT-ovim inkasatorima koji pretplatu naplaćuju i studentima koji imaju samo laptop ili pametni telefon, pod izlikom da se ti uređaji mogu spajati na internet. Računala iz autoškola spojena su na mrežu, pa nije jasno moraju li plaćati pristojbu ili su oslobođeni, odnosno primjenjuje li se zakon kako ga tko poželi tumačiti.
Na nacionalnoj televiziji dodaju da se građani koji imaju nejasnoća mogu javiti njima i pokušati ih razjasniti. HRT je za svaki televizor do prije nekoliko godina pristojbu naplaćivao i vlasnicima apartmana i hotelijerima , ali su, pod pritiskom javnosti, odustali od toga. Pritisak očito nije dovoljan da isti princip primijene na autoškole i prijevozničke tvrtke.
– O mogućim izmjenama i dopunama Zakona o HRT-u ne možemo govoriti jer ne znamo postoji li takav prijedlog – zaključili su na HRT-u, koji od RTV pristojbe prikupi 1,2 milijarde kuna na godinu.
Bez odgovora
S obzirom na to da se pristojba plaća za sve uređaje, pa čak i one u vozilima, pitali smo HRT šalju li uplatnice MORH-u za tenkove ili ratne brodove koji imaju radio. Nisu odgovorili, no neslužbeno doznajemo da tenkovi ne plaćaju.
Problemi na obali
RTV pristojba se ne plaća za gledanje programa nego za funkcioniranje javnog RTV servisa. No servis ne funkcionira na moru, gdje se program često ne može gledati zato što talijanski signal ometa naš. A plaćati se mora…
Za svaku sobu
Nedavno smo pisali o HRT-ovim inkasatorima koji ulaze u domove umirovljenika i pišu kazne umirovljenicima koji u svojoj sobi imaju televizor a za njega ne plaćaju pristojbu. Nije dovoljno da pristojbu plaća ustanova.
Ne smije u stan
HRT-ovi kontrolori ne mogu ulaziti u stan da bi provjerili ima li netko prijamnik ili ne. No koliko god neomiljena obveza to bila, RTV pristojba je propisana zakonom, pa ne bi trebalo lagati posjedujete li prijamnik ili ne, piše portal 24sata.hr.