Druga generacija izbrusila je pouzdanost skoro do maksimuma, pa ne čudi što je omiljena ženama. Njima odgovaraju i lakoća vožnje, ljepuškast izgled, neobičan dizajn unutrašnjosti, puno pretinaca…
Toyota Yaris nije česta meta kupaca rabljenih gradske klase, premda je prati glas jednog od najpouzdanijih mališana, s kojim vlasnici rijetko imaju problema zbog kojih ne mogu spavati. Mala Toyota, naime, još od prve generacije iz 1999., po svim relevantnim statistikama ulazi na sam vrh pouzdanosti i nekvarljivosti u svojoj klasi i uvijek je bolje plasirana od europskih suparnika, kojima su hrvatski kupci puno skloniji.
Druga generacija iz 2005. samo je učvrstila odličan servisni status. Iskustva vlasnice 10 godina starog primjerka s našeg testa, kojeg smo pregledali, na istom su tragu. Premda njena Toyota svoju karijeru živi u zahtjevnom zagrebačkom stani-kreni prometu, servis ne viđa osim kad dođe vrijeme zamjene ulja.
Na njoj su još uvijek prve kočnice, prvi ispuh, prva spojka… Upravo zbog nezahtjevnosti, Yarisu su sklonije upravo žene, kako bi s autom i mehaničarima imale što manje muke i petljanja. Mala Toyota jest doduše, nešto skuplja, ali to vraća niskim troškovima održavanja i dobrim daljnjim držanjem cijene.
Yaris druge generacije općenito nema veće konstrukcijske boljke i neispravnosti, ako se i pojave, uglavnom nastaju zbog lošeg održavanja ili nemarne vožnje. Ono što pri kupnji traži malo više pažnje, posebno prvih serija, je moguća hrđa na donjem dijelu karoserije. Tanka tvornička zaštita nije baš otporna na česte udare kamenčića, pa nije zgoreg zavući se pod auto i vidjeti kakvo je stanje.
Pri probnoj vožnji dobro je i koji put motor zavrtjeti u visoke okretaje i tad energično šaltati brzine, s obzirom da su neke serije imale poteškoća s prebacivanjem stupnjeva u takvom režimu rada.
Yaris se inače, sklapa u Francuskoj, ali napravljen je u tipičnom japanskom stilu, precizno i solidno. Doduše, kao i svi mali japanci, na prvu se doima nježan, a lagana i tanka vrata pri zatvaranju zvuče šuplje. No, pregledan je, okretan i zahvalan za gradsku vožnju, a dizajnerski šik uređena unutrašnjost s dosta pretinaca jedna je od najpraktičnijih. I to su također razlozi što su mu sklonije žene, koje u pravilu ne primjećuju tvrdu (ali dobro obrađenu) plastiku. Njima, naravno, odgovara i ljepuškast vanjski izgled.
Yaris je najpopularniji s benzincima, 3-cilindarskim 1.0 (68 KS) i 4-cilindarskim 1.3 (87 KS), oba s tehnologijom promjenjivog otvaranja ventila (VVT-i). Osnovni je nekima anemičan, premda za grad sasvim dovoljan, a prava mjera je veći i uglađeniji motor.
Startan u gradu, dobar na otvorenoj cesti i umjerene potrošnje, pokazao se još boljim i pouzdanijim od osnovnog. Ima i 4-cilindarskih 1,4-litrenih dizelaša (90 KS), ali su rijetki i dosta skuplji, pa i teško isplativi.
Mehanika je općenito trajna i dugovječna, pa pri kupnji, dakle, samo treba gledati da se odabere dobro održavan i nerazbijani primjerak s umjerenom kilometražom i miran san je zajamčen, zaklučuje portal Autoklub.jutarnji.hr.
Toyota Yaris 1.3 VVT-i
Godište 2006.
Kilometraža 109.000
Motor benzinski
Obujam 1296 ccm
Snaga 64 kW/87 KS pri 6000/min
Moment 121 Nm pri 4200/min
Mjenjač ručni, 5 stupnjeva
Prtljažnik 270 litara
Brzina 170 km/h
0-100 km/h 11,5 sekundi
Potrošnja 6,0 l/100 km
Cijena 39.000 kuna
Ukratko:
– Yaris nudi solidnu prostranost u putničkom i prtljažnom prostoru, a idealan je u kombinaciji upravo sa 1,3-litrenim motorom od 87 KS. Pouzdan je, startan i umjerene potrošnje
– Ovjes male Toyote dobro guta neravnine, a pri kupnji se dobro zavući pod auto i vidjeti ima li hrđe na podvozju, jer su prve serije imale slabiju antikorozivnu zaštitu…
– Mjenjač ostavlja tipičan japanski dojam: lagan, precizan i rijetko kad zapinje pri ubacivanju u hod unatrag. Takva su i sjedala, slabijeg bočnog držanja
– Digitalni instrumenti skriveni duboko u sredini armature i neobična konzola pružaju zanimljiv dizajnerski doživljaj i dobro prikrivaju tvrdu, ali dobru plastiku
– Yaris druge generacije solidno je opremljen već od osnovne opreme Terra i primjeraka bez klime praktički nema, a bolje verzije imale su i 15-colne alu-naplatke